U 2015. godini u BiH je uvezeno 6.300 novih automobila, ali u prosjeku vozimo automobile stare 17 godina
Predstavljeni statistički podaci o stanju, tehničkoj ispravnosti i uslovima u kojima se voze automobili u BiH nisu nimalo ohrabrujući. Ekonomska situacija u državi, politika i neusaglašenost zakona u velikoj mjeri utječu da se na području FBiH koriste vozila koja su u prosjeku starija od 17 godina.
"Vozni parkovi su nažalost sumorna realnost. Broj automobila koji su prošli kroz tehničke preglede u 2015. godini na teritoriji FBiH je nešto veći od 657.000. Većina njih su stariji tipovi automobila, ali je ipak u prošloj godini u BiH uvezeno 6.300 novih putničkih vozila", kazao je direktor IPI-a Fuad Klisura.
Zvanični podaci i statistika postoje od 2007. godine i od tada pa do danas konstantno je bilježen porast broja obavljenih tehničkih pregleda u FBiH. Tako je u posljednjih osam godina broj obavljenih tehničkih pregleda porastao sa 390.000 na 657.000 vozila. Od toga najviše otpada na redovne tehničke preglede u sklopu registracije automobila, ali je interesantno da se u posljednje tri godine bilježi značajno opadanje broja vanrednih tehničkih pregleda.
Prilikom tehničkih pregleda automobila u 2015. godini evidentirano je 26.000 automobila, a kao najčešći kvarovi su neispravne kočnice.
Da bi se zaustavio trend rasta broja starih automobila koji se voze u FBiH, iz Instituta za privredni inžinjering poručuju kako je to prije svega potrebno regulisati zakonom, odnosno za uvoz automobila uvesti ograničenje na Euro 4 motore.
"Alarmantan je podatak o prosječnoj starosti automobila u FBiH, a to je 17 godina. Prosječna starost autobusa je 15 godina, a najstarija vozila koja se koriste su traktori koji su u prosjeku stari 25 godina, uz veliki broj onih koji nisu ni registrovani", istakao je Muhamed Barut iz IPI-a.
Važno je istaći i to da na terotoriji FBiH postoji veliki broj stanica tehničkog pregleda koje se otvaraju bez neke određene sistematizacije. Naime, za područje Kantona Sarajevo neophodno je još više stanica tehničkog pregleda s obzirom na broj automobila.
S druge strane, u nekim manjim sredinama postoje dvije ili čak tri stanice, iako za to nema neke objektivne potrebe. Također, iz IPI-a su istakli da su zabilježene i brojne nepodudarnosti prilikom registracije vozila. Tako su određeni MUP-ovi u FBiH zabilježili dosta veći broj registrovanih automobila, u odnosu na podatke Porezne uprave, što upućuje na određene malverzacije.