Proces razvoja zajedničke jezgre trajao je od 2012. godine, a urađen je u saradnji s nadležnim ministarstvima obrazovanja, pedagoškim zavodima, Zavodom za školstvo i Pedagoškom institucijom Brčko distrikta, a uz podršku međunarodnih organizacija.
Maja Stojkić, direktorica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, kazala je da je ovo prvi ovakav dokument u našoj zemlji, jer su do sada postojali samo zbirni dokumenti, a novi obuhvata zajedničku jezgru definisanu na ishodima učenja.
"Ovo je nešto što se u Hrvatskoj naziva okvirni kurikulum. Zajednička jezgra obuhvata znanja, vještine i stavove koje učenici treba da razviju na kraju određenog perioda, a mi smo u sklopu svog rada definirali kraj predškolskog, kraj kod devetogodišnjeg za treći, šesti i deveti razred te kraj srednjeg obrazovanja", kazala je direktorica Stojkić.
Nastavni predmeti podijeljeni su u osam područja, nastavila je Stojkić, imamo jezičko-komunikacijsko područje koje ima zajedničku jezgru za maternji i strani jezik.
"Tu je zajednička jezgra za matematičko područje, prirodne nauke, društveno-humanističko područje, likovnu i muzičku kulturu, tehniku i informacijske tehnologije i prvi put imamo teme antikorupcije, poduzetništva i karijerne orijentacije", pojasnila je Stojkić.
Urađene su i smjernice za implementaciju u nastavni proces te je naglašeno da nema ponovnog pisanja nastavnih planova i programa te se postojeći usmjeravaju ka ishodima učenja.
"Cilj je da dugoročno vidimo napredak u kvalitetu obrazovanja, posebno kroz pisa testove", zaključila je direktorica Stojkić.
Marija Naletilić, šefica Odjela za zajedničku jezgru u agenciji, kaže kako ovaj dokument treba da dovede do rasterećenja učenika kada je riječ o sadržaju te razvijanju znanja koja su primjenjiva i funkcionalna te potrebna u savremenom životu.
Rad na Zajedničkoj jezgri podržala je Vlada Japana, a ambasador ove zemlje u našoj zemlji Hideyuki Sakamoto kazao je kako je njihova podrška obrazovnom sektoru prisutna od okončanja konflikta u našoj zemlji.
"S obzirom na to da je proces izrade zajedničkih jezgri nastavnih planova i programa okončan, nadamo se da će imati odjeka u svim krajevima zemlje te da će nadležna ministarstva nastaviti reviziju postojećih nastavnih planova i programa kako bi osigurali poboljšanje kvaliteta i konkurentnosti javnog obrazovanja u BiH", izjavio je ambasador Sakamoto.