U SDA kažu da su najmanje krivi za stanje u GRAS-u, vladajući misle suprotno
"Ne tretiramo imena operatera, već im postavljamo uslove rada. Odlazak u stečaj je posebna tema i vjerujem da će ona sljedeći mjesec biti na Skupštini. U oktobru bismo trebali imati samo GRAS kao temu. Diskutovat ćemo o našem načinu rješavanja problema u ovom preduzeću. Ovaj zakon ne znači stečaj", rekao je Šteta i potvrdio da će biti formirana direkcija ili agencija koja će upravljati javnim prijevozom.
Međutim, Dević je uvjeren da se ovim zakonom prije svega tretira GRAS.
"Mi bismo ovo mogli nazvati zakonom o GRAS-u, ovim se zakonom najviše tretira ovo preduzeće, bez obzira na odgovor ministra da on ne znači stečaj GRAS-a. Slažem se s ministrom, ali treba reći šta je konačna namjera za ovo preduzeće", smatra.
Poručio je da je svaka vlada odgovorna za stanje u ovom preduzeću.
"Politike su uništile preduzeće i trebaju dati odgovor. Nema nevinih po ovom pitanju, od reintegracije Kantona Sarajevo do danas se vodila pogrešna politika, kazao je.
Prema Devićevim riječima, SDA ima najmanje odgovornosti za stanje u GRAS-u te su svi suodgovorni.
Njegov stranački kolega Haris Zahiragić je izjavio da je GRAS, kako je kazao, uništen i da znaju ko je kriv za to.
Šteta mu je odgovorio da privatna kompanija neće upravljati elektronskim sistemom karata, a koji je predviđen usvojenim Nacrtom zakona o javnom prijevozu.
Igor Stojanović iz SDP-a nije saglasan s Devićem po pitanju odgovornosti za GRAS.
"Ne bih se složio da su svi isto krivi za stanje u GRAS-u. Slažem se da treba reći imena odgovornih za kolaps javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo", kazao je.
Stojanović smatra da su direktori ovog preduzeća, bez obzira na to iz koje su stranke dolazili, bili "produžena ruka vlade u kojoj je najviše participirala SDA".
Konaković: GRAS je bio prepreka za donošenje ovog zakona
Zastupnik vladajućeg NiP-a i bivši premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković je naglasio da je upravo GRAS bio prepreka za donošenje ovog zakona.
"Ne mislim da je ovo zakon o GRAS-u, a on nije donesen predugo zbog GRAS-a. Donošenjem ovog zakona se postavlja pitanje legalnosti GRAS-a i zato se odustajalo od ideje da se uredi javni prijevoz. Uređivanjem javnog prijevoza se pokazuje kakvo je stvarno stanje u GRAS-u", ocijenio je.
Kako je kazao Konaković, ovaj zakon je bio ideja bivšeg ministra saobraćaja Harisa Lulića (SDP). Izdvojio je ono za šta smatra da je doprinijelo stanju u GRAS-u.
"Država je donijela odluku da ogroman broj stanovnika ima besplatan prijevoz, ne vodeći računa o tome da li je potrebno da svima bude besplatno", istakao je.
Odgovorne za ovo stanje uočava i u pravosudnim institucijama.
"Tužilaštvo je moglo pomoći da se stanje u GRAS-u popravi, da je procesuiralo odgovorne. Ono što sebi zamjeram (po ovom pitanju, op.a.) jeste nedostatak hrabrosti i neodlučnosti", poručio je.
Marić: Predstavnici državnog kapitala potkradali državu
Na stanje u GRAS-u osvrnuo se zastupnik opozicionog SBB-a Zvonko Marić te je tom prilikom zatražio da se sankcionišu odgovorni.
"GRAS je služio za potkusurivanje i dobijanje političkih poena. Nikada ne mogu shvatiti da su predstavnici državnog kapitala potkradali državu koja ih je imenovala da se brinu o državnom kapitalu - to je bosanskohercegovački paradoks (...) Pitanja traže da se kazne odgovorni za stanje u GRAS-u", potcrtao je Marić.
Ministar Šteta, odgovarajući na pitanja zastupnika, naveo je:
-
Da GRAS od 2012. radi bez licence;
-
Da će biti uplaćena potraživanja radnika koji se trebaju penzionisati;
-
Da će se promijeniti sistem naplate karata - na osnovu broja stanica, po satu ili po nekoj drugoj osnovi;
-
Da će karte biti beskontaktne;
-
Da će Saobraćajni fakultet biti uključen u javnu raspravu o Nacrtu zakona o javnom prijevozu.
Nakon javne rasprave trebao bi biti utvrđen Prijedlog zakona, a koji bi trebala razmatrati Skupština Kantona Sarajevo.