Udruženje učitelja KS održalo okrugli sto o temi "Vratimo inkluziju u naše škole"
Učesnici skupa bili su učitelji, nastavnici, roditelji, defektolozi, pedagozi, psiholozi, predstavnici nevladinih organizacija i institucija, kao i drugi nosioci procesa odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju. Svi učesnici okruglog stola izrazili su jedinstven stav da je proces inkluzije potrebno kontinuirano unapređivati, te na njegovu punu implementaciju stalno podsticati sva odgovorna resorna ministarstva i institucije.
U uvodnim predavanjima su kroz lične primjere i primjere iz prakse, kao i analize stanja u ovoj oblasti u Kantonu Sarajevo, uvodničari posebno istakli neophodnost sistemskog rješenja usmjerenog ka direktnoj podršci djetetu i roditeljima djece s teškoćama u razvoju, ali i potrebi za kontinuiranim stručnim usavršavanjem učitelja i svih drugih zaposlenika u obrazovanju, zasnovanom na analizi potreba nastavnika.
Jedan od zaključaka skupa je da se istraje na poštivanju prava svih učenika na primjereno obrazovanje uz obezbijeđenu stručnu podršku, a uz puno poštivanje i implementaciju svih pozitivnih zakonskih propisa.
Zaključci sa Okruglog stola su da je potrebno angažovati asistente u nastavi, te defektologe i logopede kao stručne saradnike u osnovnim školama, radi pružanja adekvatne podrške svakom djetetu, ali i nastavnicima.
Potrebno je uspostaviti sistem rane intervencije i sistema transfera djeteta sa teškoćama iz jednog segmenta obrazovanja u drugi, a brigu o djetetu i učeniku sa teškoćama trebaju preuzeti i sektor socijale i zdravstva a ne samo obrazovanja.
- Formirati više Centara za opservaciju i procjenu razvojnih sposobnosti djeteta
- Neophodno sistemsko stručno usavršavanje nastavnika ali i stručnih saradnika defektologa
- Dosljedno provoditi Zakon o osnovnom obrazovanju i formirati Mobilni stručni tim na nivou Kantona Sarajevo, kao što je propisano Pedagoškim standardima i normativima za osnovnu školu
- Uputiti inicijativu o usvajanju Strategije za djecu sa teškoćama u razvoju
- Pokrenuti inicijativu o izmjenama Zakona o predškolskom odgoju
- Pokrenuti inicijativu o izmjenama Pravilnika o inkluzivnom obrazovanju
- Usmjeriti novac u javni sektor umjesto u nevladine organizacije za sistemsko rješavanje problema u inkluzivnom obrazovanju, angažovanju stručnih saradnika defektologa i asistenata u nastavi
- Zahtijevati učešće učitelja u komisijama za izradu zakonskih i podzakonskih akata u području obazovanja