Govoreći na redovnoj nedjeljnoj sesiji nezavisnih intelektualaca Krug 99 o temi "Kako dosljednom primjenom konvencije Ujedinjenih naroda (UN) zaštititi interese BiH na moru", Bajrambašić je naglasio da ove probleme sa Hrvatskom treba "što prije rješavati".
"Na moru sa Hrvatskom imamo velike probleme i moramo ih rješavati. Problemi su nastali onog trenutka kada je Republika Hrvatska jednostrano preuzela povezne ravne crte od Jugoslavije i time sebi priskrbila kompletan suverenitet koji je Jugoslavija imala u dijelu mora, a koje jednim dijelom pripada i BiH", objasnio je Bajrambašić.
Podsjetivši da je Hrvatska u svom pomorskom zakoniku iz 1994., 2004., kao i u maju 2013. godine potvrdila da ima suverenitet nad kompletnim morem koje je imala Jugoslavija, Bajrambašić je kazao da se BiH tome sve vrijeme protivi.
Osim suvereniteta i teritorijalnog integriteta BiH, dodao je Bajrambaišić, koji je zaista doveden u pitanje, Hrvatska je odvojila teritorijalne vode BiH od međunarodnih voda, što je potpuno suprotno Konvenciji UN-a o pravima mora.
"Mi stalno govorimo o tome da smo mi pomorska zemlja i da nama pripadaju određena prava, a naročito prava koja su zagarantovana Konvencijom UN-a o pravima mora. BiH je postala članica Konvencije 15 mjeseci prije Hrvatske i ovdje se radi o povredi prava ne samo suverene države BiH, već i starije članice Konvencije", naglasio je Bajrambašić.
BiH će insistirati da se ova, kako je rekao, gruba greška koju je Hrvatska napravila popravi, te dodao da se radi na osnivanju zajedničkog tijela Ministarstva prometa i komunikacija i Ministarstva vanjskih poslova BiH, kako bi se otpočeli razgovori sa Hrvatskom.
Bajrambašić je prokomentarisao i studiju o Pelješkom mostu, koju će Evropska unija objaviti narednog mjeseca.
"Ukoliko francuski konsultant Safage bude radio stručno i profesionalno, na prvom mjestu to će biti obilaznica Neum. Ukoliko bude radio pod pritiskom, onda rješenje može biti bilo koja druga opcija koju prihvati Evropska unija", rekao je Bajrambašić.
Sama konvencija je refleksija paketa otvorenih pitanja koju su "na stolu" već 20 godina sa Hrvatskom, rekao je pomoćnik ministra vanjskih poslova BiH za bilateralne odnose Amer Kapetanović.
"Naš saveznik u rješavanju ovih pitanja su međunarodno pravni standardi, te horizontalna i vertikalna koordinacija unutar naših institucija. Ukoliko budemo tako postavili stvari, ja sam siguran da postoji dovoljno mudrosti sa obje strane, te sa treće, briselske strane, koja je u sve itekako involvirana", rekao je Kapetanović.
Zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević kazao je kako do skoro niko nije vodio računa o interesima BiH, pa ni Ministarstvo vanjskih poslova BiH i Ministarstvo prometa i komunikacija, već da je bilo važno samo očuvati dobrosusjedske odnose.
"S druge strane, isto tako Ministarstvo prometa i komunikacija uvijek je držalo stranu Republike Hrvatske, da, dakle, Hrvatska ima isključivo pravo da poveže svoje teritorije. Mi smo danas u veoma teškoj situaciji i opet se zagovaraju neki pregovori. Nema ovdje pregovora, ovdje je Hrvatska imala priliku da ratifikuje i potvrdi granice, te međunarodni plovni put BiH. Mislim da je jedini izlaz Međunarodni sud u Haagu ili Međunarodni sud za prava mora u Hamburgu", poručio je Kovačević.