U Odluci o meritumu stoji da Ustavni sud BiH zaključuje da je član 3b Zakona o praznicima u suprotnosti s članom I/2. Ustava Bosne i Hercegovine, članom II/4. Ustava Bosne i Hercegovine u vezi s članom 1.1. i članom 2 a i c Međunarodne konvencije i članom 1. Protokola broj 12 uz Evropsku konvenciju.
Ustavni sud BiH obrazložio je Odluku time da izbor 9. januara kao datuma obilježavanja praznika Dan Republike nema simboliku kolektivnog zajedničkog sjećanja koje može doprinijeti jačanju kolektivnog identiteta, kao vrijednostima koje imaju poseban značaj u multietničkom društvu koje se zasniva na uvažavanju i poštivanju različitosti kao osnovnih vrijednosti modernog demokratskog društva.
U tom smislu, izbor 9. januara za obilježavanje Dana Republike Srpske, kao jednog od praznika entiteta koji predstavlja ustavnu kategoriju i, kao takav, mora predstavljati i sve građane RS-a, kojima i sam Ustav Republike Srpske priznaje jednaka prava, nije u skladu s ustavnom obavezom o nediskriminaciji u smislu prava grupa, jer uspostavlja povlašteni položaj samo jednog, srpskog naroda, čiji predstavnici su 9. januara 1992. godine, bez učešća predstavnika Bošnjaka, Hrvata i Ostalih donijeli Deklaraciju o proglašenju Republike srpskog naroda Bosne i Hercegovine, koja predstavlja jednostrani akt.
Podsjećamo, Ustavni sud BiH krajem novembra se očitovao o apelaciji člana Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića i ocijenio da član 3b Zakona o praznicima Republike Srpske nije u skladu s Ustavom BiH.
Izetbegović je u apelaciji naveo da taj dan kao Dan republike nije u skladu sa članom II/4. Ustava BiH.
Naveo je i da je 9. januar dan kada je "Skupština srpskog naroda u BiH" usvojila Deklaraciju o proglašenju Republike srpskog naroda BiH na područjima srpskih autonomnih regija i oblasti te drugih srpskih etničkih cjelina u BiH.