Zastupnici predlažu promjenu modela finansiranja projekata izgradnje autocesta
Predstavnici nadležnih institucija i zastupnici predložili su zaključke među kojima su da Predstavnički dom podržava spajanje Beograda i Sarajeva izgradnjom puta Žepče - Tuzla - Brčko - Bijeljina. Uz to je predložena gradnja brze ceste Jablanica - Tomislavgrad.
Većina poslanika saglasna je da se promjeni model finansiranja pri čemu zagovaraju sistem javno-privatnog finansiranja za razliku od dosadašnjeg modela kreditiranja. Ovo pitanje, poručeno je, trebalo bi razmatrati na najvišim nivoima vlasti.
U tom kontekstu, federalni ministar saobraćaja i komunikacija Denis Lasić izvijestio je poslanike da resorno ministarstvo i JP Autoceste FBiH u saradnji s Federalnim ministarstvom finansija i Vladom FBiH pokušavaju iznaći potencijalne izvore za finansiranje projekata izgradnje autocesta.
"Razmatrali smo varijante da se primjeni koncesijski model ili PPP model za izgradnju nekih infrastrukturnih projekata, ali ovo traži vrijeme uz poteškoće koje se mogu identificirati kroz nedorečenost zakonskog okvira i relativno mali intenzitet prometa na datim prometnim pravcima", kazao je Lasić.
Očekuje da će dodatni izvori finansiranja biti osigurani donošenjem zakona o izmjenama zakona o akcizama BiH s obzirom na to da je u prethodnom periodu u velikoj mjeri iscrpljen kreditni potencijal JP Autocesta FBiH.
Predstavnici ovog preduzeća smatraju neophodnim da se osigura podrška dugoročnom planu investicija minimalno četiri godine, poboljša protočnost akata, ubrza ratifikacija svih ugovorenih kredita kod MFI, podrže alternativni EXIM izvori finansiranja odobravanjem suverene garancije.
Od Vlade FBiH, kako je poručio direktor Autocesta FBiH Adnan Terzić, očekuju da u maju dobiju 120 miliona KM ruskog duga.
Konstatirano je da su u toku radovi na izgradnji nekoliko poddionica autoceste na Koridoru 5c, Svilaj - Odžak, Klopče -D. Gračanica i Drivuša -Klopče.
Na ostalim dionicama radi se na pripremama za realizaciju koje podrazumijevaju izradu investicijsko tehničke dokumentacije s tendencijom na optimalizaciji trase, eksproprijaciju i osiguranje adekvatnog modela za zatvaranje finansijske konstrukcije.
Do kraja trećeg kvartala 2017. godine predviđena je izgradnja projekata budući da je ukupno 695,9 miliona eura osigurano za finansiranje ili je u fazi potpisivanja za sljedeće dionice: Buna - Počitelj 32 miliona eura (tenderska procedura, ugovor potpisan), Buna - Kvanj 100 miliona eura (sredninom 2017. potpis ugovora), Mostar jug - Buna 60 miliona eura, Vraca - Pečuj 48,5 + 9.5 miliona eura (ugovor potpisan), Ponirak - Vraca 50 +15,9 +25 miliona eura (april 2017. -potpis ugovora), Vranduk - Ponirak 49 miliona eura (april 2017. - potpis ugovora), Nemila - Vranduk 36 milona eura (august 2017. - potpis ugovora), Poprikuše - Nemila 100+70 miliona eura, Tarčin - Ivan 50 +50 miliona eura.