Izgrađen u Puli
52

Znate li da je Jadrolinija imala brod "Mostar"? Prošao je sito i rešeto, a nekoliko puta je mijenjao ime

V. K.
Brod "Mostar" u pozadini (Foto: Facebook/Bosna i Hercegovina - foto enciklopedija)
Brod "Mostar" u pozadini (Foto: Facebook/Bosna i Hercegovina - foto enciklopedija)
Pomorska kompanija Jadrolinija iz Hrvatske osim što ima značajno mjesto u novijoj historiji susjedne države, predstavljala je osnovu pomorskog saobraćaja i za vrijeme bivše Jugoslavije.

Od osnivanja 1947. godine, a naročito u periodu šezdesetih godina 20. stoljeća, Jadrolinija je realizirala brojne narudžbe novih brodova te je obnavljala stare brodove.

Također, tada je kompanija počela uvoditi trajekte te se radilo na uspostavljanju međunarodnih linija.

Ono što je posebno interesantno, a tiče se izgradnje brodova u poznatom pulskom brodogradilištu Uljanik jeste i to da su brodovi nosili i imena poznatih ličnosti sa ovih prostora, ali i gradova.

Tako su 1955. godine Jadroliniji iz Pule isporučena četiri broda i to sa imenima "Maribor", "Osijek", "Novi Sad" te "Mostar".

Kako piše Slobodna Dalmacija, brod "Mostar" bio je u pogonu sve do 1966. godine kada ga je uprava Jadrolinije odlučila prodati, zajedno s "Mariborom".

Ipak, tu se putešestvija broda "Mostar" nije okončala.

"Kada je Jadrolinija 1966. odlučila prodati Mostara i Maribora, grčki brodovlasnik Christos Coulouvatos požurio je za male novce kupiti ta dva odlična broda. Nazvani Meltemi I i Meltemi II u njegovoj će floti ostati mnogo duže nego pod oznakama Jadrolinije", piše Slobodna Dalmacija.

Brod "Mostar" se u vlasništvu grčkog brodovlasnika zadržao 17 godina, a ni nakon prodaje nije napustio prostor Grčke te je pod nazivom "Apollo I" nastavio ploviti Egejskim morem.

"Ipak, četiri godine poslije otplovio je na Temzu. Premda tada star 32 godine, bio je idealan za zadaću što mu je namijenila tvrtka Arbuthnot Leasing International: otmjeno okupljalište londonske elite. Dobio je luksuzne salone i kabine, restoran i barove, konferencijsku dvoranu, ali i prestižno ime - Prince Albert", objašnjavaju.

Nakon što je godinama krasio Temzu, 2002. godine otplovio je na usidrenje u Liverpool, ali to nije bio njegov kraj.

"Britanci koji s brodovima znaju, u njegovom su zapuštenom i starom liku prepoznali pravi brod za ploveću izložbu. I tako se rodio Harmony II. Premda opisan kao megajahta, brod je imao posve neobičnu zadaću - postao je ploveća izložba pokućstva. Kupila ga je kompanija Pedley Furniture iz gradića Saffon Waldena u grofoviji Sussex, najveći britanski proizvođač namještaja izrađenoga po narudžbi. Brodu je velikim dijelom vraćen njegov izvorni izgled, a uklonjeni su mnogi sadržaji i dodaci po kojima je Prince Albert bio poznat", ističe se.

Nakon brojnih avantura, brod "Mostar" preuređen je u jahtu za samo 12 putnika, a pstigao je sve do španske obale, tačnije Costa Blance koja se nalazi u blizini poznate Ibize.