Svečano su ga otkrili gradonačelnik Birminghama Mohammed Azim, Dr.Azmi Waqar OBE, njegova ekselencija Vanja FIlipović i predsjednik BH UK Networka, Zaim Pašić. Mural je naslikao izvanredni umjetnik David Thomas Barry uz pomoć umjetnice iz Birminghama Shaheen Ahmed, koja je nakon radionice sa učenicima bh. dopunske škole Birmingam dobila ideju i inspiraciju za mural. Zajedničkim snaga su osmislili nacrt, te ga je David svojim talentom uspio oživjeti. Širina murala je 6 metara, a visina 3 metra.
"Mural je proslava bosanskohercegovačkog identiteta i namijenjen je obogaćivanju prostora svojim bogatstvom boja, zvucima plesa, pjesme i smijeha koje sam doživio u Bosanskoj kući", objasnio je Barry.
Dodao je kako je rad počeo tako što je posmatrao slike sarajevskih ćilima i dućana s tepisima.
"Prepoznatljive šeme boja tkanina (posebno crvene, narandžaste i zelene) pokrenule su nagon boja u meni kao mehanizam za obogaćivanje, ukrašavanje i prenošenje radosti. Plesači i harmonikaši također su spona sa osmanskim uticajem u Bosni, ali također podsjećaju da je identitet zaštićen i njegovan prenošenjem tradicija, poput plesa Kolo, s generacije na generaciju. Bosanska kuća je prostor u kojem se to događa", kaže.
Djeca promatraju i uče i upravo su oni oslikani na muralu jer su djeca budućnost – Bosne i Hercegovine te Velike Britanije.
"Dva dvorca, Srebrenik Kula i Stari dvorac Ključ, pozadina su murala. Dvorac u žutom, blizu grada Srebrenik, bio je rodni grad prvog bosanskog kralja Tvrtka I Kotromanića. Dvorac obojen plavom bojom, završio je eru srednjovjekovne bosanske države predajom kralja Stjepana Tomaševića", govori.
Iznad vrata su slike sa Stećaka koji su razbacani po Bosni i Hercegovini, objašnjava umjetnik. Čovjek koji maše iznad vrata podsjeća nas da će svako ko uđe u Bosansku kuću biti dobrodošao.
"Dvorci su obojeni bojama bosanskohercegovačke zastave, a zvijezde zastave zamijenjene su cvijetom Srebrenice - simbolom sjećanja na genocid u Srebrenici. Tokom pet dana u julu 1995. godine, više od 8.000 muškaraca i dječaka bosanskih Muslimana ubijele su srpske snage i pokopani su u masovne grobnice. Bijela latica predstavlja nevinost žrtava, a zeleni centar predstavlja nadu za pravdu. Nacrtao sam cvijeće kao da puše na vjetru, poput behara", zaključio je.