Protiv praćenja vozača pomoću skupih stickera je i MUP RS-a, IDDEEA traži samo odgodu primjene
Lociranje motornih vozila odredbama novog Pravilnika omogućilo bi se pravnom licu koje bude izabrano okončanjem tenderske procedure.
RFID (Radio-frequency identification) je bežična i beskontaktna tehnologija koja koristi radio frekvenciju za razmjenu podataka između, u ovom slučaju, vozila i baze. U čipu stickera će se nalaziti brojni podaci o vlasniku vozila i motornom vozilu.
RFID sticker naljepnice sadrže čip i antenu za komunkaciju, te hologramsku, numizmatičku i giljaširanu zaštitu u svrhu potvrde o autentičnosti. Integralni je dio sticker naljepnice.
Ministarstvo unutrašnjih poslova Posavskog kantona dostavilo je krajem juna mišljenja da nemaju primjedbi na Nacrt novog pravilnika o registraciji vozila.
Iz MUP-a Tuzlanskog kantona istakli su da traže brisanje člana 13. koji se tiče izdavanje sticker naljepnica kojim nadležni organ može rješenjem ovlastiti neko pravno lice za poslove izdavanja i aktivacije RFID naljepnice ako je ovlašteno i za vršenje tehničkog pregleda.
Navedenim je previđeno i da pravno lice ima raiunar sa osiguranim stalnim pristupom internetu, laserski štampač, UHF EPC Gen-2 RFID štampač, čitač kao i čitač i potvrde o registraciji i vlasništvu vozila. Imali su iz TK još nekoliko primjedbi.
Iz MUP-a Goražde istakli su kako je Pravilnik potrebno uskladiti sa zakonodavnim okvirom, ali i da su ranije davali mišljenja i sugestije.
Iz Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) krajem juna istakli su kako je Pravilnik suprotan odreddbama važećih pravnih propisa koje ga čine nezakonitim i neprimjenjivim.
Istakli su tada da je previđeno da poslove nabave i personalizacije stiker naljepnica ministsrstvo miže ovlastiti stučnu instituciju izabranu putem javnog konursa, ali da su odredbe koje se tiču personalizacije obrasca na način da ga radi pravno lice nezakonite te je predložila da se taj dio Pravilnika briše.
Agencija je utvrdila i da Pravilnik ne može utvrđivati visinu vijene izdavanja stickera, kao i da ministar MKT BiH nema stvarnu nadležnost za utvrđivanje cijena.
Ministarstvo Unsko-sanskog kantona dostavilo je mišljenje da ne postoje uslovi u praksi za podnošenje zahtjeva za postupak registracije motornih vozila elektronski, a istakli su i da:
"Smatramo da sticker naljepnice treba potpuno ukinuti, jer dosadašnji način izdavanja stikera bez mogućnosti i sredstava za očitovanje istih je potpuno bespotrebno".
Također smatraju da je prijelog davanja ovlasti pravnim licima za izdavanje stiker naljepnica u suprotnosti sa zakonom.
"Molimo da ovaj naš prijedlog razmotrite uz učešće diplomiranih pravnika kojima mora biti poznata činjenica da se Pravilnikom ne mogu prenositi ovlaštenja, odnosno nadležnosti", istakli su iz MUP-a UKS.
Naglasili su da je ministarstvo od jednostavne stvari izdavanja stickera koj traje pet minuta uvelo "nepotrebe upravne postupke" i složenu proceduru kao i dodatne troškove.
Iz MUP-a Hercegovačko-neretvanskog kantona istakli su da član koji predviđa izdavanje sticker naljepnice treba brisati jer je upitno da li bi se tom odredbom pravilnika štititi lični podaci te da je MUP dužan za sve korisnike koji inače imaju pristup ličnim podacima do stepena "povjerljivo" dužan podnijeti zahtjev za temeljnu sigurnosnu provjeru SIPA-i.
Resorno ministarstvo Republike Srpske o stickerima je dostavilo mišljenje:
"Predviđena je mogućnost aktiviranja stiker naljepnice te je predviđeno da se mogu rješenjem nadležnog organa, ovlastiti druga lica da izdaju stiker naljepnice. Ne ulazeći u pravni osnov ovakve mogućnosti, naglašavamo da je stikr naljepnica dokaz o registraciji vozila. Shodno zakonu o osnovama sigurnosti u saobraćaju BiH, registraciju vozila obavlja Ministsrtvo unutrašnjih poslova RS-a, a nacrtom pravilnika se javna ovlaštenja daju drugim pravnim licima, što je suprotno zakonu".
IZ IDEEA-e su ranije upozoravali da je Pravilnik nezakonit, ali su ministarstvu dostavili dopunu prijedloga za izmjene u kojem predlažu da se datum početka primjene pomjeri na 1. februara 2023. godine kako bi Agencija stvorila tehničke pretpostavke za implementaciju spornog Pravilnika.
Ipak, ističu kako bi bilo korisno da se u svrhu omogućavanja primjene pravilnika, prihvate sugestije nadležnih organa koje se tiču nemogućnost primjene određenih odredbi.
Stiker bi poskupili sa 5 na 9 KM, što bi predstavljalo zaradu privatnih kompanija koje pobjede na javnom konkursu, a iz Agencije za javne nabavke BiH su ranije upozorili da bi se, prema Zakonu o javnim nabavkama, takav aranžman tretirao kao prekršaj i trebao bi biti sankcionisan.
Ministarstvo prometa i komunikacija imenovalo je novu radnu grupu koja održava pojedinačne sastanke sa ministarstvima unutrašnjih poslova u BiH, vjerovatno kako bi se napravio privid saradnje što bi poslužilo kao dobar izgovor ako želite naglasiti kako ste ipak izvršili konsultacije, uprkos tome što su MUP-ovi i dalje stajališta da odredbe spornog Pravilnika treba izbaciti ili izmijeniti.