Cestarine u Hrvatskoj od 1. jula do 30. septembra skuplje za tri kategorije vozila
Cestarine će u navedenom periodu biti skuplje za vozila sljedećih kategorija:
-
I.A (motocikli, motorni tricikli i četverocikli);
-
I (motorna vozila s dvije osovine, visine do 1,90 metara);
-
II (motorna vozila s dvije osovine visine iznad 1,90 metara, kojima najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500 kilograma, te motorna vozila s dvije osovine, visine ispod 1,90 metara, koja vuku priključno vozilo, nezavisno o broju osovina i visini priključnog vozila).
Cijene cestarina ostaju iste za sve ostale kategorije vozila.
U preduzeću Hrvatske autoceste (HAC) su ulaskom Hrvatske u eurozonu u konverziji cijena cestarina zaokruživali iznose na jednu decimalu, čime su, kako su saopćili iz ovog preduzeća, omogućene niže cijene. Primjera radi, ako je cestarina u konverziji iznosila 20,17 eura, HAC ju je zaokružio na 20,10 eura, a ne na 20,20 eura. Tvrde da je cijena cestarina ista od 2012. godine.
Napomenuli su da je model sezonskih cijena cestarina jedna od mjera finansijskog restrukturiranja kompanija u hrvatskom cestovnom sektoru.
Kako su ukazali, uvođenje sezonskih cijena cestarina za određene kategorije vozila proizilazi iz činjenice da se skoro 40 posto ukupnog godišnjeg saobraćaja ostvaruje u ljetnim mjesecima, a na pojedinim autocestama broj vozila ljeti povećava se i do tri puta u odnosu na ostatak godine.
Shodno tome, kako su naglasili u HAC-u, značajno se povećavaju i troškovi održavanja, sigurnosti, praćenja i upravljanja saobraćajem tokom ljeta. U ukupnom saobraćaju tokom ljeta najveći udio vozila čine vozila I.A, I i II kategorije.
Sezonske cijene cestarina uvedene su 2017. godine, ali se posljednje četiri godine (tokom i nakon krize izazvane pandemijom koronavirusa) nisu primjenjivale, kao, kako su istakli u HAC-u, jedna od mjera podrške građanima i privredi u turističkoj sezoni.