Nezapamćena tragedija
75

Kako je došlo do stravične nesreće na Malom Lošinju: Rampa teška 10 tona pala na pomorce

B. H.
Screenshot: Pixsell
Screenshot: Pixsell
Deset tona teška rampa lastovskog trajekta u nedjelju poslijepodne pala je na nekoliko pomoraca, pri čemu su trojica poginula, a četvrti je povrijeđen. Njihove kolege, koji su samo nemoćno mogli promatrati more, u šoku su, kao i mještani koji ne pamte ovakvu tragediju na otoku.

Glavni sekretar Sindikata pomoraca Hrvatske dan nakon nesreće rekao je kako je riječ o najgoroj nesreći u historiji Jadrolinije.

Kako se uopće mogla dogoditi stravična nesreća na Lošinju i kako je uvozna rampa mogla otpasti s trajekta i pod sobom zatrpati nekoliko ljudi? To je pitanje na koje istražitelji nesreća pokušavaju odgovoriti.

Kako je za RTL rekao kapetan riječke lučke kapetanije Darko Glažar, trajekt koji je na otok stigao iz Zadra u 15.10 sati, imao je sve važeće isprave za plovidbu. Certifikati bi vrijedili do novembra, kada bi se obavio redovni servis i pregled plovila.

Dvojica poginulih su s područja Trogira i Solina, a jedan je s područja Zadra.

Rampa teška 10 tona

Po neslužbenim informacijama, u trenutku kad je pala na članove posade, rampa nije bila osigurana zaštitnim klinom. Osim klina, takve rampe, teške više od 10 tona, morale bi imati i sistem kočenja. Novi list je neslužbeno doznao da je neposredno prije pada rampe zapovjednik krenuo upozoriti pomorce da rampa nije osigurana, ali rampa je tada pala.

Kako javlja Jutarnji list, u pomoć preživjelom pomorcu Jadrolinije koji je pao u more priskočio je mještanin koji je u blizini imao vez za brod. Skočio je u more i unesrećenog stavio na splav, nakon čega ga je preuzela hitna pomoć i prevezla u Reku. Net.hr javlja da su ga vatrogasci izvukli iz mora, no naknadno su nadležni priopćili da su njegove povrede lakše.

Prema neslužbenim informacijama iz medija, nesreća se dogodila kada su pomorci bili ispod rampe pokušavajući je popraviti, jer je zapela prilikom prethodnog ukrcaja i iskrcaja. Učinili su to prije nego su dopustili automobilima da se ukrcaju na trajekt.

Kriv ljudski faktor?

Glavni sekretar Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan izjavio je dan nakon nesreće da bi bilo neprimjereno davati bilo kakve izjave i cijene prije završetka uviđaja. Nada se da će istraga biti korektna i temeljita, a želi i da ne žure s ocjenama da je za nesreću kriva ljudska greška.

"Rampa ne može ovako pasti samo zbog ljudskog faktora. Riječ je o hidraulici i to se ne može dogoditi bez tehničkog faktora", rekao je Melvan.

Međutim, mediji neslužbeno saznaju da bi istraga trebala pokazati upravo da je za tragediju kriva ljudska greška. No službenu potvrdu još nisu dobili.

Posljednji put ovako velika tragedija dogodila se, kaže Melvan, kada su u Splitskoj luci tokom rata poginule dvije osobe. No, tragedija na Lošinju bez sumnje je najgora u historiji Jadrolinije, dodao je.

Za hrvatske medije progovorili su mještani koji ne pamte ovakvu tragediju. Prema njihovim svjedočenjima, udar 10-tonske uvozne rampe pri padu s trajekta bio je toliko jak da su se susjedne kuće tresle. Vatrogasni dom udaljen je svega dvjestotinjak metara od mjesta događaja pa su nakon praska odmah priskočili u pomoć.

Mještani i turisti, koji bi trajektom trebali ići na kopno, u šoku su, a još gore je kolegama preminulog. Jedan od njih je vrišteći otrčao do obale nakon što je rampa pala. Cijelo poslijepodne sjedio je na klupi na suncu, dolazili su mu ljudi, davali mu vode, tješili ga, javlja Jutarnji list. Nešto prije 20 sati po njega je došla i hitna pomoć.

Navečer je cijela posada ostala na brodu te će trebati psihološku pomoć nakon tragedije. Iz Jadrolinije su također najavili da će ponuditi psihološku i drugu podršku posadi.