Više od stotinu vozača kamiona, među kojima najviše ima Turaka, a tu su i Bugari, Srbijanci i Makedonci, danima se se nadali izlasku iz Srbije i ulasku u Hrvatsku, na čijoj granici je veći broj kamiona bio i parkiran. Uzrok formiranja kilometarskih kolona teretnih vozila bio je zastoj u radu računarskog sistema za špediciju.
Kamioni koji prevoze prehrambene proizvode imali su prednost pri ulasku u Republiku Hrvatsku, s obzirom da prevoze osjetljive i kvarljive materije, dok su tegljači sa namještajem, industrijskim materijalom, bijelom tehnikom i drugim robama, čekali u koloni i duže od 12 sati.
Ekipa agencije Anadolija posjetila je granični prelaz, a kako su nam rekli vozači, kamioni koji su bili tu prije njih čekali su i po tri dana na ulazak.
"Čekamo već sedam sati u redu, stali smo na sedmom kilometru, a kolege prije nas čekali su i po 15 km i tri dana. Mi se osjećamo sretnim, imamo još tri kilometra do granice. Ako pređemo do ujutro, bit ćemo sretni", kazao je novinaru Anadolije Yasar Zilayaz, vozač kamiona iz Turske.
Najveći problem, kako je rekao, predstavlja uređaj za mjerenje brzine i pređenih kilometara, tahograf, koji će do prelaska granice označiti vrijeme zakonom predviđeno za odmor vozača, a koji će mu se potrošiti do prelaska granice.
"Tada ću morati parkirati kamion i na taj način gubim cijeli dan, koji sam mogao provesti u vožnji", pojasnio je.
"Ne stižemo na vrijeme na adresu za dostavu, klijenti se ljute, žale se kompanijama, koje potom krive nas. Hrvatska je znala da će ući u Evropsku uniju, zašto nisu spremili sisteme ranije? Trebali su infrastrukturu pripremiti prije 1. jula", kazao je Zilayaz, dodavši da se "posljedice nespremnosti Hrvatske reflektuju na vozače".
Vladimir iz Bugarske stigao je preključer na granični prelaz Batrovci - Bajakovo.
"Juče je bila kolona od 15 km i spavali smo na parkingu. Vratili smo se danas oko 12 sati u kolonu", kazao je Vladimir.
Yasar Kecer iz Turske stigao je oko 11 sati, a zbog nerazumijevanja za situaciju u kojoj se nalaze bio je veoma uznemiren.
"Prevozim namještaj iz Kayserija u Njemačku. Hrvati nas dovode u nelagodan položaj, zbog toga što ne obavljaju svoj posao profesionalno. Čekat ćemo sigurno još pet, šest sati. Nije pošteno ni što kamioni koji prevoze hranu prolaze preko reda. Ako mi čekamo, neka čekaju i oni", rekao je Kecer.
Ministar finansija Hrvatske Slavko Linić pojasnio je medijima da su se gužve na granici stvorile jer se "Hrvatska još uvijek uhodava".
"Procedura je vrlo složena, trenutno je uhodavamo. Ali nismo krivi samo mi, krivi su i špediteri koji nisu proučili proceduru. Sad je vrijeme uhodavanja", poručio je Linić.
Samit Taskiran iz Turske, koji prevozi tekstil, odgovorio je da je za sve kriva Hrvatska.
"Hrvatska je ušla u Evropsku uniju i sada se stvorila velika gužva na granici. Pretpostavljam da nisu uspostavili kompjuterski sistem kako treba. Došli smo jutros, a prešli smo samo tri kilometra. Nadam se da ćemo preći granicu u naredna tri do četiri sata", nada se Taskiran.
Najviše kamiona koji čekaju na graničnom prelazu je iz Turske, dok ih je nešto manje iz Bugarske, Srbije i Makedonije. Vozači se nadaju da će u Hrvatsku uspjeti da uđu u što kraćem roku. Na graničnom prelazu Batrovci - Bajakovo prije dva dana kolona je bila dugačka oko 15 km, dok je u njoj bilo skoro 1.200 kamiona.