Na skupu, koji je organizovala Misija OSCE u Srbiji i lokalni Radio Stoplus, predsjednica Centra za spoljnu politiku iz Beograda Aleksandra Joksimović je, osvrnuvši se na aktuelna dešavanja u svijetu u vezi terorističkih napada, rekla da "pitanje takozvanog radikalnog islama u Sandžaku postoji, ali u mnogo skromnijem i gotovo zanemarljivom obliku u odnosu na neka druga pitanja".
Kako je ukazala, veoma je važno da se radi na toleranciji s muslimanima i da pitanje terorizma nije pitanje religije, već pojedinaca.
"Pozornost međunardone zajednice postoji i na tim temama", rekla je Joksimovićeva i dodala da je čitav region prošao kroz tešku godinu i da je Srbija bila najbezbjednija i najstabilnija država.
Ona je, u svom obraćanju preko video linka, rekla da, kada je u pitanju Sandžak, veoma važno to što je učinjeno puno na zbližavanju Beograda i Sarajeva.
"Srbija ne podržava najavljen referendum Republike Srpske, zapravo podržava teritorijalni integritet i suverenitet BiH, zapravo Dejtonski sporazum. To je, za region Sandžaka, jedna važna poruka“
Medijski stereotip o Sandžaku
Potpredsjednik Bošnjačkog nacionalnog vijeća Esad Džudžo je ocijenio da za Sandžak, u lokalnom smislu, potencijalnu opasnost predstavlja više od hiljadu pripadnika srbijanskih bezbjednosnih službi koji su stacionirani u sjevernom dijelu Kosova i, kako je rekao, ideološki i na duže staze, "ideološko-četnički univerzitet u Višegradu", kao potencijalna opasnost za bošnjačku nacionalnu zajednicu u Sandžaku i Bosni i Hercegovini.
Ddžužo je podvukao da Sandžak danas za Beograd i dalje predstavlja "ispusni ventil" za neke druge probleme, kao što su danas to odnos Srbije i Kosova, Srbije i BiH.
"Sandžak se, preko incidentnog izvještavanja, godinama u javnosti Srbije predstavlja kao nešto opasno i već je stvoren stereotip o Sandžaku. Lijek za to je da se, u okviru evropskog puta Srbije, osvari decentralizacija, dobije adekvatna regionalna samouprava za ovih šest opština", istakao je Džudžo u izjavi za Anadolu Agency (AA).
Prema njegovim riječima u Sandžaku je dosta mladih koji su indokrinirani drugačijim načinom interpretacije islama, nego što je to tadicionalno, osmanlijski kod Bošnjaka u Sandžaku.
"Jedina moguća opasnost te vrste ekstremizma i nasilja jeste upravo u tim krugovima", zaključio je on.