Da li će Njemačka uvesti ograničenje brzine na autocestama: "Protivi se samo mala grupa agresivnih vozača"
Među tim organizacijama su globalna organizacija za zaštitu okoliša Greenpeace, policijski sindikat i Njemački transportni klub. Insistiraju i na tome da se ograničenje brzine smanji i na gradskim i seoskim putevima. Stefan Gossling sa švedskog Univerziteta u Lundu smatra da ovaj zahtjev ima naučno utemeljenje.
"Smanjenje ograničenja brzine je u državama poput Francuske dovelo do značajnog smanjenja nesreća sa smrtnim ishodom", napomenuo je Gossling.
Svojim istraživanjem ograničenja brzine je utvrdio da bi se godišnje moglo uštedjeti 950 miliona eura ako bi se maksimalna brzina na njemačkim autocestama ograničila na 130 kilometara na sat. Tvrdi da je manja brzina poželjna i u urbanim sredinama.
"U gradovima skoro da više nema fatalnih nesreća pri brzini od 30 kilometara na sat. Primjera radi, u Engleskoj je ograničenje brzine na 20 milja na sat (32 kilometara na sat) dovelo do naglog pada troškova osiguranja. Svjesni smo da ponašanje u vožnji postaje agresivnije, da se saobraćajni propisi sve više krše i da se broj nesreća povećava iz godine u godinu", naglasio je Gossling.
Smatra se da bi se navedeni trendovi mogli nastaviti ako se nešto ne promijeni. Shodno tome, spomenute organizacije traže uvođenje ograničenja brzine na njemačkim autocestama i smanjenje maksimalne brzine na 80 kilometara na sat na putevima izvan grada.
Govoreći u prilog zahtjevu, predsjednica Njemačkog transportnog kluba Kerstin Haarmann je napomenula da u Njemačkoj svakog dana u saobraćajnim nesrećama pogine osam osoba, a da ih više od 1.000 bude povrijeđeno. Uvjerava da sporija vožnja spašava živote. Gossling je mišljenja da se ovom prijedlogu protivi samo mala grupa agresivnih vozača koji ne uviđaju bilo kakav racionalan argument.
Stav Nijemaca po ovom pitanju se mijenjao tokom posljednjih decenija. Podrška zahtjevu se povećava već nekoliko godina. Naime, prema anketi nacionalnog autokluba (ADAC), 55 posto njihovih članova je za smanjenje ograničenja brzine. Nadalje, anketom Instituta za ekonomska istraživanja Leibniz (RWI) je utvrđeno da 63 posto građana podržava ovaj zahtjev.
Osim toga, prema procjeni Savezne agencije za okoliš, ograničavanjem brzine na autocestama i smanjenjem ograničenja izvan urbanih sredina, emisija ugljendioksida (CO2) bi se smanjila za 11,7 miliona tona godišnje.
Prema autorima studije koju je predvodio Gossling, Njemačka je i dalje jedina država svijeta u kojoj ne postoji ograničenje brzine na autocesti. Jedan od glavnih argumenata za to jeste što se time znatno skraćuje vrijeme putovanja. Protivnici uvođenja ograničenja brzine smatraju da se time neće nadmašiti koristi od značajnog skraćenja vremena putovanja, piše tagesschau.