Trag vodi u Rusiju
472

Facebook izbrisao stotine profila preko kojih su se širile lažne informacije o vakcinama

B. R.
Influenceri preko Facebooka širili lažne informacije o Pfizerovim i AstraZenecinim vakcinama (Foto: EPA-EFE)
Influenceri preko Facebooka širili lažne informacije o Pfizerovim i AstraZenecinim vakcinama (Foto: EPA-EFE)
Facebook je izbrisao nekoliko stotina profila preko kojih su se širile neistinite i netačne informacije o vakcinama protiv koronavirusa.

Profili su povezani s misterioznom marketinškom agencijom Fazze, koja djeluje iz Rusije, a koja je platila korisnicima ove društvene mreže i Instagrama, koji je u vlasništvu Facebooka, da objavljuju neistinite informacije o vakcinama protiv koronavirusa čiji su proizvođači Pfizer/BioNTech i AstraZeneca.

Izbrisano je 65 Facebook profila i 243 Instagram profila, a svi oni su povezani s marketinškom agencijom Fazze. Nije poznat klijent za kojeg radi ova agencija.

Dominirale su neistinite informacije o sigurnosti vakcina spomenutih proizvođača. Među njima je bila i ona da se vakcinisani AstraZenecinim vakcinama pretvaraju u majmune. Većina profila je bila posvećena korisnicima ovih društvenih mreža u Indiji, Latinskoj Americi i nešto manje u Sjedinjenim Američkim Državama.

Prema pisanju agencije Associated Press (AP), Rusija aktivno promovira svoju vakcinu protiv koronavirusa Sputnjik V. Pojedini analitičari smatraju da ova zemlja na taj način želi ostvariti uspjehe na geopolitičkom polju. U Facebooku nisu željeli komentarisati koje su moguće stvarne namjere netačnih informacija.

Agencija Fazze je povezana s influencerima iz nekoliko država, a plaća im kako bi širili lažne informacije. Njihovo djelovanje je prvobitno otkriveno u Njemačkoj i Francuskoj. Facebook je zabranio Fazzeu da djeluje preko njegovih platformi.

Šef Facebookovog odjela za sigurnost Nathaniel Gleicher je ukazao na to da je ovo zabrinjavajuće zbog toga što pokazuje koliko to privlači osobe koje imaju utjecaj na društvenim mrežama. Prema njegovim riječima, iako njihove poruke nisu dosegle veći broj korisnika društvenih mreža, imali su jasno osmišljen sistem.

Iako su kompanije, u čijem su vlasništvu društvene mreže, unaprijedile identificiranje i brisanje profila s lažnim informacijama, poboljšale su se kampanje kojima se objavljuju takve informacije. Sada plaćaju influencerima da to rade, ali je rizik u tome što pojedini to mogu odbiti.

U Facebooku su ukazali na to da su neki influenceri, koji se dovode u vezu s Fazzeom, objavljivali neistinite informacije, a potom su ih izbrisali, prenosi AP.