Agencija iz Srbije
126

Istraživanje: Cvijanović u prednosti u utrci za Predsjedništvo BiH, a Trivić za predsjednika RS-a

S. M.
Istraživanje agencije Faktor Plus
Istraživanje agencije Faktor Plus
Ispitivanje javnog mnjenja u Republici Srpskoj o tome za koga će građani glasati na predstojećim općim izborima u ovom entitetu pokazuje da Željka Cvijanović vodi u utrci za Predsjedništvo BiH, a Jelena Trivić u utrci za predsjednika RS-a.

Istraživanje je uradila agencija Faktor Plus Adria koja provodi kontinuirana i ad hoc marketing istraživanja i ispitivanje javnog mnjenja kako u Srbiji tako i u čitavom regionu.

Istraživanje je urađeno na uzorku od 3.000 ispitanika. Na pitanje da li će izaći na predstojeće izbore 53.6 posto ispitanika odgovorilo je potvrdno.

Većina anketiranih dalo bi svoj glas SNSD-u, tačnije 27.1 posto, SDS-u 17.9 posto, PDP-u 15.1 posto, Ujedinjenoj Srpskoj 5.8 posto i Pokretu za državu 5.5 posto. Ostale stranke, po ovom istraživanju, ne bi prešle cenzus od 3 posto.

Za mjesto člana Predsjedništva BiH iz reda srpskog naroda većina anketiranih dala je prednost kandidatkinji SNSD-a Željka Cvijanović (35.7 posto), a slijedi je kandidat SDS-a Mirko Šarović sa 29.8 posto podrške. Rezultati pokazuju da bi 2.5 posto ispitanika dalo glas Vojinu Mijatoviću.

Postavlja se pitanje koliko bi glasovi Vojina Mijatovića, uz one koji su se izjasnili kao neodlučni, mogli predstavljati ključ u borbi Šarovića i Cvijanović. Mijatović je prije nekoliko dana poslao poruku Šaroviću da je spreman povući kandidaturu u njegovo ime, ukoliko se Šarović odrekne ratnih zločinaca i prizna genocid u Srebrenici.

Jasno je da je to neizvodivo, ali na osnovu predizbornih anketa ostaje indikativno koliko Mijatović može odlučiti u direktnom okršaju kandidata SNSD-a i SDS-a.

S druge strane u utrci za predsjednika Republike Srpske vodi kandidatkinja PDP-a Jelena Trivić kojoj bi podršku dalo 47.2 posto ispitanika, a slijedi je Milorad Dodik sa 44.9 posto.

Iznenađujući napredak u ovom istraživanju ima koalicija probosanskih stranaka.

Kako je navedeno na stranici agencije koja je provela anketu Faktor Plus je jedna od vodećih kompanija u oblasti marketing istraživanja u Republici Srbiji. Osnovana je 2000-te godine kao rezultat višegodišnjeg iskustva osnivača i od tada je realizovala više od 2000 projekata iz različitih oblasti.

Faktor Plus je, kako ističu, jedina kompanija u Srbiji koja je licencirana za sprovođenje istraživanja i kvantifikovanje zadovoljstva potrošača i lojalnosti po metodologiji i licenci Američkog Indeksa Zadovoljstva Potrošača.