Istraživanje pokazalo da se prije EU izbora odvijala "kampanja dezinformacija"
U posebnom fokusu mreže koja je vodila kampanju na društvenim mrežama bile su tri države, Francuska, Italija i Njemačka.
Nakon dubinske analize dezinformacija na platformi X u četiri zemlje EU, istraživači su zaključili da su mnogi od tih računa osnovani nakon ruske invazije na Ukrajinu, ali su intenzivno korišteni u sedmicama i danima prije glasanja, pri čemu je broj njihovih pratitelja eksponencijalno porastao.
"Utjecaj ovih računa rapidno raste i izaziva zabrinutost", rečeno je iz firme Trollrensics, specijalizirane konzultantske kompanije. "Možemo sa sigurnošću zaključiti da je velika koordinirana mreža računa utjecala na izbore za EU u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i drugdje."
Koristeći specijalizirani softver, konzultantska firma je proučila 2,3 milijuna objava s 468.000 računa u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i Nizozemskoj. Iz tog skupa podataka, identificirano je 50.000 naloga koji šire dezinformacije.
U Njemačkoj, Francuskoj i Italiji je zabilježen dobar rezultat ekstremno desnih stranaka i ideologija bliskih režimu ruskog predsjednika Vladimira Putina.