Izbjegnuta tragedija: Avion iz Londona poletio za Floridu bez dva prozora
Avion je dostigao visinu od najmanje četiri hiljade metara u trenutku kada se okrenuo, piše u posebnom biltenu britanskog odjela za istraživanje avionskih nesreća (AAIB). Avion je ubrzo nakon toga bezbjedno sletio na aerodrom Stansted.
U izvještaju, objavljenom 4. novembra, detaljno se navodi incident, uz napomenu da je mogao rezultirati "ozbiljnijim posljedicama" da je integritet prozora bio izgubljen pri većem diferencijalnom pritisku.
U njemu se opisuje kako su putnici primijetili da je avion izgledao "bučniji i hladniji nego što su navikli" nakon polijetanja na aerodromu Stansted.
Kako je avion nastavio da se penje i znaci za pojaseve su isključeni, šef tereta, koji je takođe primijetio povećanu buku u kabini, krenuo je prema zadnjem dijelu aviona i uočio prozor kabine na lijevoj strani aviona koji se "ljuljao u protoku vazduha".
Buku u kabini opisao je kao "dovoljno glasnu da vam ošteti sluh" i obavijestio kabinsku posadu te otišao u pilotsku kabinu da obavijesti komandanta.
Iako nije bilo "nenormalnih indikacija", posada je odlučila da zaustavi izdizanje aviona na četiri hiljade metara i smanji brzinu dok su prozor pregledali inženjer i treći pilot.
"Nakon pregleda prozora, dogovoreno je da se avion vrati u Stansted", nastavlja se u izvještaju.
Kabinsko osoblje je putnicima reklo da ostanu sjediti i da budu vezani pojasevima, te ih je podsjetilo na upotrebu maski za kiseonik ako to postane neophodno.
Potpuni obim oštećenja na avionu nije otkriven sve dok se nije vratio na zemlju. Ukupno vrijeme leta bilo je 36 minuta.
Nakon što su se putnici iskrcali, a avion parkiran i ugašen, posada je pregledala avion izvana i ustanovila da nedostaju dva prozorska stakla u kabini, a treće je pomaknuto.
Razbijeno vanjsko staklo je kasnije pronađeno tokom rutinske inspekcije piste, dok je otkriven i četvrti prozor koji je stršio s lijeve strane trupa.
Objašnjeno je da su prozori možda pretrpjeli termičko oštećenje i izobličenje zbog povišenih temperatura kada je avion korišten tokom snimanja, četiri do pet i po sati dan prije leta.