Kako su moderni materijali i procedure spasili živote 379 putnika na aerodromu u Tokiju
"Ovaj model je prvi putnički avion koji je napravljen uglavnom od kompozita karbonskih vlakana. To je prelomni događaj u sigurnosti zrakoplovstva", rekao je novinar Andreas Spaeth.
Također, ističe kako se radilo o avionu koji je potpuno nov.
"Vidjeti da su svi sigurno evakuisani je pravo čudo. Nikada ranije nismo vidjeli da gori trup napravljen od karbonskih vlakana. Struktura se prilično dobro držala", ističe Spaeth.
Upravo činjenica da je avion napravljen od karbonskih vlakana, prema mišljenu Spaetha, doprinijela je tome da se spriječi veća tragedija.
"Postoje Boeing 787 i Airbus 350 kao avioni napravljeni od karbonskih vlakana umjesto od aluminija. Unutrašnjost također ima najnovije materijale za presvlake za sjedišta, zidne presvlake i tepihe. Imamo vrlo stroge standarde ovih dana. Obično nikada ne biste vidjeli u stvarnom životu kako se ovi materijali zapravo ponašaju u velikom požaru tako da je ovo bila potvrda da zapravo standardi služe svrsi", objašnjava Spaeth.
Osnivač i direktor Biroa za sigurnost letenja u Njemačkoj Jan-Arwed Richter složio se sa konstatacijom da su karbonska vlakna odigrala ključnu ulogu.
"Svaka moderna letjelica je dizajnirana, proizvedena i certificirana da omogući sigurnu evakuaciju u roku od 90 sekundi. Ova nesreća je pokazala da koncept funkcionira", pojašnjava.
Mnogi stručnjaci su pohvalili i pilote i kabinsko osoblje Japan Airlinesa koje je vrlo brzo izvuke putnike bez uzimanja torbi.
"Ovo je izvanredan rezultat i mislim da postoje neki ljudi koji su danas bili posebno sretni. Ovdje je poruka zaista važna. Ako vam se ovako nešto dogodi, imate šansu i jedan prioritet, a to je da se evakuišete", pojasnili su.