Jedno od rješenja
5

Kako traka za javni prijevoz smanjuje saobraćajnu gužvu: Ovo je primjer iz Vancouvera

Piše: B. R.
Vancouver (Foto: Shutterstock)
Vancouver (Foto: Shutterstock)
Saobraćajne gužve su problem mnogih gradova širom svijeta, među kojima je Vancouver. Ovaj grad se u cilju smanjenja saobraćajnih gužvi odlučio na mjeru koja je sve učestalija u drugim dijelovima svijeta.

Ta mjera je traka namijenjena isključivo za kretanje gradskih autobusa. Kompanija za javni prijevoz u Vancouveru TransLink nastavlja graditi ove trake, i to na autobuskim trasama s najvećim zagušenjem saobraćaja, a kako bi autobuski prijevoz bio brži i predvidiviji. Napomenuli su da se na taj način olakšava planiranje svakodnevnice onima koji koriste ovu vrstu javnog prijevoza.

Ponekad su trake za autobuse prazne, što stvara nezadovoljstvo velikog broja vozača automobila. No, te trake, kako su napomenuli u TransLinku, uvijek doprinose smanjenju saobraćajne gužve, i onda kada u datom trenutku nema autobusa.

Naime, autobusi tim trakama prevezu više ljudi nego što ih se preveze automobilima na regularnim trakama. Uglavnom se u jednom automobilu prevozi jedna ili dvije osobe dok se u jednom autobusu prevozi 50 osoba. Zbog toga su trake za autobuse mnogo učinkovitije od ostatka saobraćajnice, posebno onda kada se autobusi brže kreću. Brže kretanje autobusa znači i to da su frekventniji.

Vremenom, kako su objasnili u TransLinku, autobusi postaju prihvatljiviji za prijevoz nego automobili. Zapravo, na ovaj način se smanjuje broj automobila na cesti, odnosno omogućava se korištenje javnog prostora za neke druge potrebe.

Slično saobraćajno rješenje je primijenjeno i u Džakarti. Razlog za to jeste što je siguran, pouzdan i komforan javni prijevoz među ključnim mjerama za smanjenje saobraćajne gužve.