Nadbiskup Anglikanske crkve problematizovao to što moltive počinju sa "Oče naš"
U svom uvodnom obraćanju na sastanku vladajućeg tijela Anglikanske crkve, Generalne sinode, Stephen Cottrell osvrnuo se na riječi "Oče naš", početak molitve temeljene na Mateju 6:9-13 i Luki 11:2-4 u Novom zavjetu.
“Znam da je riječ 'otac' problematična za one čije je iskustvo zemaljskih očeva bilo destruktivno i uvredljivo, kao i za sve nas koji smo previše radili iz opresivnog patrijarhalnog stiska nad životom,” rekao je.
Njegov komentar, kratki komentar u govoru koji se usredotočio na potrebu za jedinstvom, podijelit će članove Anglikanske crkve, tijela čije su razlike u pitanjima seksualnosti, identiteta i jednakosti godinama bile vrlo vidljive.
Nakon Cottrellova govora, kanonik dr. Chris Sugden, predsjedavajući konzervativne anglikanske mainstream skupine, istaknuo je da je u Bibliji Isus pozvao ljude da se mole "Oče naš".
“Kaže li nadbiskup Yorka da je Isus bio u krivu ili da Isus nije bio pastoralno svjestan? Čini se da je to simbolično za pristup nekih crkvenih vođa da se oslanjaju na kulturu, a ne na Sveto pismo", rekao je on.
Velečasnica Christina Rees, koja se zalagala za žene biskupe, rekla je da je Cottrell stavio prst na problem koji je stvarno aktualan problem za kršćane i to već mnogo godina.
“Veliko je pitanje vjerujemo li doista da Bog vjeruje da muška ljudska bića potpunije i točnije nose njegovu sliku od žena? Odgovor je apsolutno ne", rekla je ona.
U februaru je Anglikanska crkva saopćila da će razmotriti hoće li Boga prestati nazivati "on", nakon što su svećenici zatražili da im se umjesto toga dopusti korištenje rodno neutralnih izraza.
Prihvatili su pokrenuti komisiju za rodni jezik, rekavši da su kršćani od davnina prepoznali da Bog nije ni muško ni žensko, ali se različiti načini obraćanja i opisivanja Boga koji se nalaze u Svetom pismu nisu uvijek odražavali u načinu poštovanja.
Većina Cottrellovog govora bila je posvećena riječi "naš", a ne "otac", kao način da potakne sukobljene članove sinode da budu malo više bratski i sestrinski u svojim raspravama.
“Ostajemo tvrdoglavo nepomirljivi, činimo se samozadovoljnima zbog podjela, a često se također činimo previše spremnima ponovno se podijeliti […] Navikli smo na nejedinstvo. Mislimo da je to normalno, a zapravo je to sramota, uvreda Kristu i svemu što nam je došao dati", kazao je Cottrell.
Jedno od pitanja koje izaziva najveće podjele unutar Anglikanske crkve, istospolni brak, dovelo je do odluke ranije ove godine da se svećenstvu dopusti da nudi usluge blagoslova homoseksualnim i lezbijskim parovima koji su imali građansko vjenčanje.
Prvi blagoslovi očekivali su se ovog ljeta, nakon konačnog odobrenja teksta molitvi na sastanku sinode ovog vikenda. No, predstavljanje molitava, plus nova pravila o tome smiju li homoseksualni i lezbijski svećenici vjenčati svoje partnere i treba li ukinuti postojeće upute da svećenici u istospolnim vezama moraju biti u celibatu, odgođeni su do novembra.