Blokada izraelske luke
133

Nakon što su Huti uveli blokadu Izraela, promet kroz Crveno more se smanjio za 95 posto

F. H.
Narnačaste tačkice su brodovi koji su trebali ići kroz Crveno more (Mapa: Flexport)
Narnačaste tačkice su brodovi koji su trebali ići kroz Crveno more (Mapa: Flexport)
Specijalizovana stranica Felxport uradila je analizu koja je pokazala da je promet kontejnerskih brodova kroz Crveno more smanjio za 95 posto.

Čak 448 kontejnerskih brodova ili 95 posto prometa kroz Crveno more sada ide kraj rta Dobre nade na jugu Afrike kako bi stigao do svojih odredišta u Evropi i sjevernoj Americi.

Ovo uveliko povećava trošak i vrijeme transporta dobara koji dolaze iz Azije.

Huti koji sa saveznicima kontrolišu glavni grad Jemena i jednu od dvije jemenske vlade su nakon početka sukoba između Izraela i Hamasa ozvaničili blokadu izraelske luka i brodova u izraelskom vlasništvu. Naime zaprijetili su i izvršili napade na brodove koji su se kretali ka Izraelu ili su imali u svojoj vlasničkoj strukturi neku vezu sa Izraelom.

U više navrata su Huti poručili da su ostali brodovi sigurni od njihovih napada, ali su velike transportne kompanije prestale da koriste Crveno more.

SAD su pokrenule operaciju Prospertiy Guardian koja je trebala da zaštiti brodove koje plove Crvenim morem te je došlo i do sukoba u kojem su potopljena tri hutska čamca. Koalicija od 12 zemalja je zaprijetila reakcijom Hutima ako ne obustave napade.