Pošta u Velikoj Britaniji je 16 godina optuživala radnike da kradu novac, a kriv je računarski sistem
Metropolitanska policija ispitala je dvije osobe pod oprezom zbog skandala koji je doveo do pogrešne osude 700 poštanskih radnika.
Policajci "istražuju potencijalna krivična djela prevare koja proizlaze iz ovih krivičnih gonjenja", na primjer, "novac vraćen od upravnika kao rezultat krivičnog gonjenja ili građanskih postupaka", navedeno je u sinoćnjem zvaničnom saopćenju.
Međutim, za sada nije poznato da li se istraga odnosi na pojedinačne članove osoblja ili na Poštu kao korporaciju.
Između 1999. i 2015. godine, više od 700 upravnika poštanskih filijala pogrešno je osuđeno nakon što je neispravan računovodstveni softver Horizon učinio da se izgleda kao da novac nedostaje iz njihovih poslovnica.
Mnogi su finansijski propali nakon što su bili primorani da plate velike sume novca kompaniji, dok su pojedini osuđeni i poslati u zatvor. Guardian navodi da je nekoliko zaposlenih u međuvremenu počinilo samoubistvo.
Pravi krivac je bio neispravan kompjuterski računovodstveni sistem pod nazivom Horizon, koji je isporučila japanska tehnološka firma Fujitsu, a koji je instaliran u lokalnim poslovnicama pošte 1999. godine.
Pošta je godinama tvrdila da su podaci iz Horizona pouzdani i optuživala je upravnike filijala za prevaru kada je sistem pokazao da nedostaje novac.
Nakon višegodišnje kampanje koju su vodili zaposleni i njihovi advokati, Apelacioni sud je 2021. godine ukinuo 39 osuđujućih presuda u tom slučaju.
Sudija je tada obrazlažući presudu rekao da je Pošta "znala da postoje ozbiljni problemi u vezi sa pouzdanošću" Horizona i da je počinila nevjerovatne propuste u istrazi.
Pošta navodi da je za ukupno 93 radnika sada poništena presuda. Mnogi, međutim, tek treba da budu oslobođeni krivice. Javna istraga o ovom slučaju traje od 2022. godine.
Do sada niko iz javne pošte ili drugih uključenih preduzeća nije uhapšen niti je protiv njih podnijeta krivična prijava.