Puštanje u rad ove željezničke veze moglo bi predstavljati "ozbiljan problem" za Kijev, upozorio je Kirilo Budanov, šef ukrajinske Obavještajne službe odbrane (DIU).
"Rusija zapravo već više od godinu dana gradi željeznicu kako bi se povezala s našim privremeno okupiranim južnim teritorijima. Ovaj proces je skoro završen i mogao bi nam predstavljati ozbiljan problem. Ali nadam se da ćemo nekako srediti kopneni dio pruge. Svatko ima iskustva u tome i to je puno lakše nego pitanje Krimskog mosta" rekao je Budanov.
Željeznička pruga izgrađena u Rusiji povezuje ruski lučki grad Rostov na Donu s poluotokom Krim – njegovim glavnim logističkim čvorištem u južnoj Ukrajini – kao alternativa Krimskom mostu, koji prolazi kroz ključna okupirana područja kao što su Donjeck, Mariupolj i Berdjansk. Vladimir Putin objavio je na skupu nakon svoje uvjerljive izborne pobjede prošlog mjeseca da je dovršena izgradnja željezničke dionice između Rostova na Donu i Berdianska.
Andrij Jusov, glasnogovornik ukrajinske vojne obavještajne službe, rekao je prošlog mjeseca da Moskva "pokušava ojačati željezničku vezu" zbog čestih ukrajinskih napada na Krimski most, dodajući da je "misija" Kijeva spriječiti Rusiju da dovrši izgradnju mosta.
Željeznički most preko Kerčkog tjesnaca Putin je svečano otvorio u decembru 2019. Ruski predsjednik Vladimir Putin putovao je prvim putničkim vozom koji je prešao željeznički most Krim-Rusija. Čelnik Kremlja bio je čak i na mjestu mašinovođe.
Riječ je o kontroverznom mostu namijenjenom željezničkom saobraćaju između Ruske Federacije i poluotoka Krima, bivšeg dijela Ukrajine, koji je Moskva jednostrano anektirala 2014., što je izazvalo međunarodne sankcije. Krimski most dug 19 kilometara povezuje poluotok Kerch na Krimu s poluotokom Taman u južnoj Rusiji.
Sada bi Putinova nova željeznica u Ukrajini trebala biti kopnena alternativa mostu preko Kerčkog tjesnaca, koji je bio meta ukrajinskih sabotaža od ruske invazije.