Stručnjaci zbog jedne stvari ne misle da je sudar s pticama jedini uzrok avionske nesreće u Južnoj Koreji
Toranj kontrole zračnog saobraćaja u južnokorejskom gradu Muanu je navodno nedugo prije nesreće nekoliko puta upozorio na mogući sudar. Neimenovani južnokorejski zvaničnik za saobraćaj je naveo da je pilot kazao kontrolorima leta da se avion sudario s pticama, i to prije nego što je objavio da je izbio požar.
Prvobitno se pretpostavljalo da je sudar s pticama doveo do kvara motora za pokretanje stajnog trapa, što je za posljedicu imalo fatalno slijetanje na sam trup aviona. No, Sonya Brown, predavačica aerosvemirskog dizajna na australskom Univerzitetu Novi Južni Wales, skeptična je oko ove pretpostavke.
"Sudar s pticama bi trebalo biti nešto što se može preživjeti. Ne bi trebao dovesti do onoga što smo vidjeli, posebno zbog toga što u svakoj situaciji u kojoj jedan motor ne radi (što je vidljivo na videosnimku), avion još uvijek ima dovoljno snage", napomenula je i dodala da su sudari s pticama toliko česti da se to uzima u obzir prilikom dizajniranja aviona.
Prema njenim riječima, na avionu Boeing 737, koji je učestvovao u nesreći u Južnoj Koreji, i bilo kojem drugom avionu za komercijalne letove postoje rezervni mehanizmi, posebno za stajni trap koji je hidraulički upravljan. Shodno tome, kako je objasnila Brown, avion se može nastaviti kretati i bez hidrauličkog sistema, odnosno stajni trap bi trebao biti pokretan i nakon otkazivanja hidrauličkog sistema.
Osim toga, kako je podsjetila, postoje mehanizmi za povećavanje otpora aviona i njegovo usporavanje, a za koje je navela da bi trebalo da su bili iskoristivi u ovom slučaju. Za nju je malo vjerovatno da sudar s pticama može uzrokovati kvar na dva nezavisna hidraulična sistema.
"Čini se da u ovoj nesreći ima nešto više od toga", ocijenila je Brown.
Doug Drury, profesor australskog Univerziteta Central Queensland, saglasan je s tim da sudar s pticama nije jedini uzrok ove avionske nesreće.
"Sudar ptica i jednog motora ne bi doveo do potpunog kvara svih sistema - Boeing 737 može letjeti s jednim motorom", ukazao je Drury koji je kao iskusan pilot upravljao komercijalnim, čarter i vojnim avionima.
Dok istražitelji analiziraju podatke iz crne kutije i podatke iz komunikacije u pilotskoj kabini, možda će trebati neko vrijeme za konačne odgovore. Drury je zbunjen zbog brzine kojom se avion približavao pisti.
"Kada biste htjeli sletjeti na trup, usporili biste do brzine zaustavljanja. Međutim, ovaj avion je jurio do piste s mnogo energije", primijetio je.
Naglasio je da avion sletio u suprotnom smjeru nego što se to obično radi, a kako bi mogao sletjeti, piše list Guardian.