Veliki problem
34

Teretni brod i dalje blokira Sueski kanal, kompanije preusmjeravaju robu preko juga Afrike

V. K.
Brod danima blokira najvažniji transportni pravac (Foto: EPA-EFE)
Brod danima blokira najvažniji transportni pravac (Foto: EPA-EFE)
Krizi koju je prouzrokovao veliki teretni brod "Ever Given" kompanije Evergreen još uvijek se ne nazire kraj. Veliki teretni brod već danima blokira Sueski kanal, što je natjeralo mnoge kompanije da se okrenu alternativnim pravcima prevoza robe.
S obzirom na to da će kriza trajati vjerovatno danima, kompanije koje prevoze ukapljeni plin prve su počele preusmjeravati robu alternativnim pravcima koji ne obuhvataju Sueski kanal.

Tri tankera s plinom odlučila su put prema Evropi nastaviti preko samog juga Afrike, odnosno preko Rta dobre nade, koji predstavlja jedini alternativni pravac putem kojeg roba morskim putevima može doći s istoka u Evropu.

"Ukoliko se blokada nastavi do kraja ove sedmice, bit će ugrožen tranzit 16 brodova s ukapljenim plinom", rekla je Rebecca Chia, predstavnica kompanije Kpler sa sjedištem u Singapuru.

"Zaglavljeni" u Sueskom kanalu ostali su i tankeri Long-Range 2, njih ukupno četiri, a kompanija za posredovanje Braemar ACM navela je kako tankeri više ne mogu čekati te da će i oni najvjerovatnije biti preusmjereni preko Rta dobre nade. Svaki od navedenih tankera može prevesti do 75.000 tona nafte.

Satelitski snimak koji pokazuje trenutnu poziciju broda (Foto: EPA-EFE)
Satelitski snimak koji pokazuje trenutnu poziciju broda (Foto: EPA-EFE)

Vlasti u Egiptu svakodnevno rade na tome da deblokiraju Sueski kanal, a bageri i remorkeri već danima pokušavaju promijeniti poziciju nasukanog broda. Egipatski zvaničnici izjavili su u četvrtak da će za izvlačenje broda biti potrebno iskopati između 15 i 20 hiljada kubnih metara pijeska.

S druge strane, stručnjaci smatraju da s obzirom na poziciju broda i njegovu veličinu, samo otkopavanje pijeska neće biti dovoljno da se pozicija broda promijeni, već će se najvjerovatnije morati ukloniti i određeni dio tereta s njega, što je proces koji bi mogao trajati sedmicama.

Kopanje pijeska moglo bi potrajati danima (Foto: EPA-EFE)
Kopanje pijeska moglo bi potrajati danima (Foto: EPA-EFE)

Saga vezana za veliki teretni brod traje već nekoliko dana, a mnogi ekonomski analitičari izjavili su kako je ogromna finansijska šteta već sada vidljiva, s obzirom na to da Sueski kanal predstavlja prostor kroz koji prolazi više od 12 posto svjetskog prometa.

Podsjetimo, veliki teretni brod "Ever Given" kompanije "Evergreen Marine", predstavlja jedan od najvećih brodova ovakve vrste. Brod je dužine četiri fudbalska terena i težak je gotovo 200.000 tona. S obzirom na veličinu, teretni brod ima mogućnost da prevozi i do 20.000 kontejnera.