Teretni brod i dalje blokira Sueski kanal, kompanije preusmjeravaju robu preko juga Afrike
Tri tankera s plinom odlučila su put prema Evropi nastaviti preko samog juga Afrike, odnosno preko Rta dobre nade, koji predstavlja jedini alternativni pravac putem kojeg roba morskim putevima može doći s istoka u Evropu.
"Ukoliko se blokada nastavi do kraja ove sedmice, bit će ugrožen tranzit 16 brodova s ukapljenim plinom", rekla je Rebecca Chia, predstavnica kompanije Kpler sa sjedištem u Singapuru.
"Zaglavljeni" u Sueskom kanalu ostali su i tankeri Long-Range 2, njih ukupno četiri, a kompanija za posredovanje Braemar ACM navela je kako tankeri više ne mogu čekati te da će i oni najvjerovatnije biti preusmjereni preko Rta dobre nade. Svaki od navedenih tankera može prevesti do 75.000 tona nafte.
Vlasti u Egiptu svakodnevno rade na tome da deblokiraju Sueski kanal, a bageri i remorkeri već danima pokušavaju promijeniti poziciju nasukanog broda. Egipatski zvaničnici izjavili su u četvrtak da će za izvlačenje broda biti potrebno iskopati između 15 i 20 hiljada kubnih metara pijeska.
S druge strane, stručnjaci smatraju da s obzirom na poziciju broda i njegovu veličinu, samo otkopavanje pijeska neće biti dovoljno da se pozicija broda promijeni, već će se najvjerovatnije morati ukloniti i određeni dio tereta s njega, što je proces koji bi mogao trajati sedmicama.
Saga vezana za veliki teretni brod traje već nekoliko dana, a mnogi ekonomski analitičari izjavili su kako je ogromna finansijska šteta već sada vidljiva, s obzirom na to da Sueski kanal predstavlja prostor kroz koji prolazi više od 12 posto svjetskog prometa.
Podsjetimo, veliki teretni brod "Ever Given" kompanije "Evergreen Marine", predstavlja jedan od najvećih brodova ovakve vrste. Brod je dužine četiri fudbalska terena i težak je gotovo 200.000 tona. S obzirom na veličinu, teretni brod ima mogućnost da prevozi i do 20.000 kontejnera.