Premijerno u Nici
80

Vozili smo Tiguan treće generacije: Nivo više za Volkswagenov bestseller

D. B.
(Foto: Klix.ba)
Volkswagen je u okolini Nice u Francuskoj organizovao međunarodnu prezentaciju svog novog modela Tiguan, gdje se novinar portala Klix.ba upoznao s trećom generacijom njemačkog kompaktnog SUV-a.

Tiguan nosi titulu bestsellera u Evropi te je dosad prodan u više od 7,6 miliona primjeraka, a sada je stigla i njegova treća generacija, koja je dodatno poboljšana u svim segmentima.

To se odnosi i na značajan napredak u aerodinamici, tako da zahvaljujući tome, ali i vrhunskim pogonskim sistemima, novi Tiguan je jedan od najefikasnijih SUV-ova u klasi SUV-ova srednje veličine.

Kompaktni SUV modernog dizajna

Prva generacija SUV-a Tiguan kombinovala je odvažan dizajn s tipičnim privlačnim Volkswagenovim karakterom, a ovaj stil također karakteriše i novu, treću generaciju izuzetno popularnog modela. Potpuno novi dizajn je baziran na uspješnoj Tiguanovoj DNK-a, no dizajneri su se potrudili da zaista kreiraju potpuno novi izgled tako da finalni proizvod bude "karakteristični Tiguan, karakteristični Volkswagen, a opet potpuno nov".

Prepoznatljiva značajka je viši prednji dio moćnijeg izgleda, a tu su sada nova i ravnija LED prednja svjetla, između kojih je staklom pokrivena horizontalna letvica s opcionom integrisanom LED linijom, koja mijenja tradicionalnu rešetku hladnjaka. Stvarni otvori rešetke hladnjaka zapravo su integrisani u upečatljivi branik, dok zračne zavjese na vanjskim stranama branika dodatno osiguravaju optimalan protok zraka. Prednja strana "čistog" dizajna naglašava činjenicu da je novi Tiguan aerodinamičniji, a koeficijent otpora zraka je smanjen sa 0,33 na 0,28. Atletski rameni dijelovi iznad kućišta točkova dominiraju siluetom, a kupcima su na raspolaganju setovi felgi veličine do 20 inča. Nova horizontalna LED linija dodatno naglašava nepogrešivi Tiguanov dizajn.

Vrijedi istaći da je Tiguan dobio nova IQ.LIGHT HD matrix svjetla preuzeta od modela Touareg iz premium klase.

Novi izgled udobne i kvalitetno izrađene unutrašnjosti

Nakon otvaranja vrata, pogled u unutrašnjost jasno daje do znanja da je Volkswagen u potpunosti redizajnirao kabinu svog najprodavanijeg SUV-a. U unutrašnjosti su komponente četvrte generacije modularne infotainment matrice (MIB4) i to je karakteristika koja definiše stil. Infotainment je intuitivan za korištenje, nudi optimalnu povezivost te ima "čist i pametan" dizajn. Moduli uključuju novi Digital Cockpit (digitalni instrument s anti-refleksnim premazom u pejzažnom formatu tableta), veliki infotainment ekran veličine 12,9 inča (32,8 centimetara), dok je opciono moguće dobiti i 15-inčni ekran (38,1 centimetar). Infotainment ekran ima potpuno novu strukturu izbornika i grafika, a tu je i novi head-up display s projekcijama na vjetrobranskom staklu. Nova je i multifunkcijonalna kontrola vozačkog iskustva s integrisanim TFT LCD ekranom, kao i glasovni asistent IDA, koji omogućava lako korištenje brojnih funkcija vozila i infotainmenta jednostavnim glasovnim naredbama. Pored toga, IDA može odgovarati na pitanja zasnovana na različitim temama. Da bi to funkcionisalo, sistem pristupa online bazama podataka i ChatGPT-u, koji je jedna od novih funkcija. ChatGPT će biti dostupan kao nadogradnja.

Kvalitet izrade i udobnost su na visokom nivou. Iz Volkswagena kažu da unutrašnjost Tiguana definiše novi standard u ovoj liniji proizvoda zahvaljujući svojim visokokvalitetnim materijalima i izradi, kao i opcionim detaljima kao što su ukrasni šavovi.

Vozač i suvozač se smještaju udobno u nova ergoActive plus sjedišta s pneumatskim lumbarnim podešavanjem u četiri smjera, kao i novom pneumatskom funkcijom masaže s deset komora. Ove karakteristike savršeno odgovaraju karakteru visokog kvaliteta ovog Volkswagenovog SUV-a. Za još veću udobnost i ugodnost, moguće je podesiti i automatsko aktiviranje grijanja ili ventilacije sjedišta ovisno o vanjskoj temperaturi.

Dobro opremljen i u osnovnoj verziji, velike mogućnosti personaliziranja

Treća generacija Tiguana nudi se u osnovoj istoimenoj Tiguan verziji opreme, Life predstavlja srednji paket specifikacija, dok su dostupne i dvije vrhunske verzije Elegance i R-Line. Tiguan je u osnovnom paketu opremljen standardnim detaljima kao što su Digital Cockpit, 12,9-inčni infotainment sistem, dugme za iskustvo vožnje, V2X sistem upozorenja, dodatni središnji zračni jastuk (naprijed), bočni zračni jastuci nazad, jednozonski Climatronic automatski klima-uređaj, USB-C portovi snage punjenja od 45W (naprijed), standardni sistemi asistencije poput Side Assista (pomoć pri promjeni trake), Rear Viewa (kamera za pomoć pri kretanju unazad) i Dynamic Road Sign Displaya (prikazivanje saobraćajnih znakova), a tu su i crni krovni nosači, LED prednja svjetla i 17-inčne felge.

Kada je riječ o paketu Tiguan Life, standardna oprema je obogaćena detaljima poput trozonskog automatskog klima uređaja (Air Care Climatronic), Adaptive Cruise Controla (ACC), odnosno adaptivnog tempomata i Park Assist Plus sistema za automatsko parkiranje, osvijeljene su vanjske ručke na vratima, dok kućišta bočnih retrovizora imaju projekciju motiva na tlo.

Govoreći o najnovijoj verziji Park Assist Plus sistema, on omogućava potpuno automatski ulazak u parking mjesto i izlazak iz njega s distance do 50 metara, kao i daljinski kontrolisano parkiranje putem smartphonea.

Nezavisno pozicionirani top modeli, Tiguan Elegance (stilski) i Tiguan R-Line (sportski), dodatno posjeduju karakteristike kao što su LED Plus prednja svjetla s integrisanim svjetlima za zavoje, 3D LED stražnja svjetla, zatamnjena stražnja stakla i pozadinsko osvjetljenje s 30 boja. Osim toga, dvije top verzije karakteriziraju posebno individualizirani dizajn eksterijera i unutrašnjosti. Tiguan Elegance je opremljen 18-inčnim felgama te dolazi s novom memorijskom funkcijom za Park Assist Plus sistem, dok Tiguan R-Line ima 19-inčni set felgi i prepoznatljiva sportska udobna prednja sjedišta s integrisanim naslonima za glavu. Kao što je uobičajeno za Volkswagen, modeli se mogu dodatno personalizirati različitim paketima i opcionom opremom. Poseban naglasak je na novom panoramskom krovu s elektronskim nagibnim i kliznim mehanizmom, čija se velika providna površina proteže u stražnji dio kabine.

Za udobnost i dinamiku se brine novorazvijeni adaptivni ovjes s oznakom DCC Pro.

Blagi i plug-in hibrid, benzinci i dizeli (eTSI, eHybrid, TSI, TDI)

Volkswagen će prodavati novi Tiguan s osam različitih verzija motora. Ponuda se sastoji od nova dva benzinska motora s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom (eTSI), dva nova plug-in hibridna pogona (eHybrid), dva turbopunjena dizelska motora (TDI) te dva turbobenzinca (TSI). Svi motori su standardno upareni s DSG mjenjačem.

Pomenuti eTSI motori (1,5-litarski TSI evo2) razvijaju 130 i 150 KS i koriste sedmostepeni DSG mjenjač, dok dva nova eHybrid modela isporučuju 204 i 272 KS i dolaze sa sedmostepenim eDSG mjenjačem. Kapacitet baterije iznosi 19,7 kWh, a ona omogućava električni domet od 100 kilometara. Ranije je kapacitet baterije iznosio 10,6 kW, a domet 60 kilometara.

Što se tiče 2,0-litarskih TSI benzinskih motora, oni nude 204 i 265 KS, a u slučaju 2,0-litarskih TDI dizelskih motora, vozači će imati na raspolaganju 150 i 193 KS. U ovom slučaju su motori upareni sa sedmostepenim DSG mjenjačem.

Kada je riječ o TSI motorima od 204 i 265 KS, ali i TDI motoru sa 193 KS, oni su uvijek upareni sa 4MOTION pogonom na sva četiri točka.

Kako se vozi?

Dolaskom u Nicu smo odmah na aerodromu preuzeli Tiguan u crvenoj boji i R-Line paketu opreme pokretan 1,5-litarskim eTSI motorom opremljenim blagom 48-voltnom hibridnom tehnologijom, koji isporučuje 150 KS i uparen je sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Kombinacija pomenutog motora i mjenjača sasvim je dovoljna za ovaj kompaktni SUV, dobro "sarađuje“ i ostavlja pozitivan dojam, kako u vožnji autoputem, tako i u savladavanju krivudavih uskih puteva Provanse prema unutrašnjosti. Za zavidno udobnu, ali i po potrebi dinamičnu vožnju, brine se pomenuti adaptivni ovjes DCC Pro, koji je uistinu opravdao očekivanja nakon najave iz Volkswagena.

Okupan sunčevim zrakama, Tiguan je crvenoj boji kombinovanoj s crnim felgama lako privlačio pažnju i poglede. Dizajn treće generacije popularnog modela definitivno je nastavio uspješnu DNK, tako da se možemo složiti s tvrdnjama iz Wolfsburga da je dobio novi izgled, ali ipak i zadržao dobro poznati karakter Tiguana.

Slično se odnosi i na dizajn unutrašnjosti, koja je moderna i nakrcana tehnologijom. Pored pohvalnih fizičkih dugmadi na upravljaču, ostale kontrole su jednostavne za korištenje i postavljene na dohvat ruke, dok se većina operacija upravljanja sistemima automobila obavlja putem velikog infotrainment ekrana postavljenog na armaturnoj ploči i osjetljivog na dodir, koji je pritom prilično brz s reakcijom. Unutrašnjost je izrađena kvalitetno, što je očigledno već na prvi pogled i dodir materijala. Sjedišta su udobna i imaju solidne bočne potpore, kao i korisnu funkciju grijanja i hlađenja, a zasigurno će povremeno dobro doći i funkcija masaže, koja će uveliko dati doprinos smanjenju umora prilikom dužih vožnji. Zahvaljujući unaprijeđenoj aerodinamici i izolaciji, kabina je bolje izolovana od spoljne buke, tako da je vožnja u novom Tiguanu ugodnija i tiša nego ikad ranije.

Ljubitelji muzike će također biti zadovoljni sistemom ozvučenja, koji nudi čist i jasan zvuk, tako da će putnici moći maksimalno uživati u omiljenim pjesmama.

Mjesta ima sasvim dovoljno, kao i pretinace za odlganje različitih stvari, a ugodno će se osjećati i putniici na stražnjim sjedištima, koji također neće imati problema s prostorom.

U prtljažnik smo uspjeli "strpati" četiri putne torbe, jednu torbu za laptop i jedan ruksak, tako da ne treba brinuti za prtljag prilikom putovanja.

S obzirom na pokazano, nema sumnje da će Tiguan zadržati svoj visoki status i ostati među najprodavanijim i najpoželjnijim kompaktnim SUV-ovima na tržištu.

Prodaja u BiH

Tiguan je u svoje prethodne dvije generacija bio veoma popularan i u našoj zemlji, tako da se nastavak tog trenda očekuje i u njegovoj trećoj generaciji. Zvanični datum dolaska novog Tiguana na bh. tržište, kao i informacije o cijenama, bit će poznati uskoro.