Ništa od karavana
31

Alfa bi mogla proizvesti SUV kao rivala Porsche Cayenneu

D. B.
Šef Alfe Romeo Jean-Philippe Imparato je nagovijestio da bi sljedeći novi ove italijanske kompanije mogao biti flagship SUV, koji bi svoje mjesto pronašao iznad modela Stelvio.

Još uvijek neimenovani model se očekuje 2027. godine s ciljem da se takmiči s modelima kao što su Porsche Cayenne, BMW iX i Mercedes EQE SUV.

Nadovezujući se na prošlogodišnje komentare, Imparato je otkrio da će konačna odluka o petom Alfinom modelu biti donesena prije kraja 2024. godine. Direktor je kazao da preferira veliki SUV u odnosu na alternativnu opciju kompaktnog hatchbacka koji bi oživio duh "penzionisane" Giuliette.

"Pitanje je da li ćemo povećavati veličinu, a za mene je odgovor potvrdan. Moramo ići na veći model. Imamo sve, platformu, motore i softver. Možemo pomjeriti granice na maksimum, a ja imam neke dizajnerske skice koje su veoma dobre. Ako sam premium i nisam u E-segmentu, šta da radim?", rekao je između ostalog Imparato.

Autocar piše da "zeleno svjetlo" za veći SUV ovisi o napretku elektrifikacije u Sjevernoj Americi, potencijalu na azijskom tržištu i prodaji konkurenata u Evropi. Takav model bi bio klasificiran kao veliki (E-Segment( u Evropi, odnosno kao premium model srednje veličine u Sjevernoj Americi.

Novi model će najvjerovatnije biti zasnovan na STLA Large platformi iz Stellantisa, a to bi mogla biti baza za električni SUV visokih performansi i brzog punjenja. Istovremeno bi mu Alfin dizajn i podešavanja šasije mogli pomoći da se istakne u nakrcanom segmentu gdje Stellantis trenutno predstavljaju samo brendovi Jeep i Maserati.

Imparato je otišao korak dalje rekavši da je model za 2027. godinu već "završen" te je njegov dizajn eksterijera opisao kao "upečatljiv". Ono što se zasad zna zahvaljujući komentarima šefa dizajna Alejandra Mesonero-Romanosa jeste da će sve Alfe imati centralno pozicionirani nosač registarskih oznaka te da će usvojiti novi dizajn legendarne Scudetto prednje "rešetke". Ona će biti uglavnom zatvorena i sadržavat će 3D grafike slične kao kod potpuno električnog Juniora.

Alfina ponuda trenutno uključuje tri SUV modela, a to su Junior, Tonale i Stelvio, a u prodaji je i sedan Giulia. Stelvio i Giulia će biti zamijenjeni 2025. i 2026. godine, čime Giorgio platforma odlazi u historiju te ustupljuje mjesto elektrificiranoj STLA platformi. Osim toga, italijanski brend će lansirati više specijalnih brojčano ograničenih modela kao što je superautomobil Alfa Romeo 33 Stradale, koji je baziran na Maseratiju MC20.

Imparato je dodao da će, kada se svaki od trenutnih modela približi kraju svog životnog ciklusa, Alfa obnoviti ili promijeniti koncept, ovisno o evoluciji tržišta ili globalnoj evoluciji Stellantisa. Šef Alfe je dodao da će planovi kompanije za 2028. ili 2029. godinu zavisiti i od toga kakva će biti "budućnost SUV-ova u smislu poslovnog potencijala".

Izvršni direktor i dalje želi da vrati modele iz njihove slavne prošlosti kao što su sportski GTV ili roadster Duetto, ali njihov povratak u velikoj mjeri ovisi o budućim trendovima. S druge strane, na osnovu njegovih komentara, od atraktivnog karavana nema ništa zbog ograničenog potencijala za prodaju.

"Mogla bi se donijeti odluka za proizvodnju karavana na osnovu Giulije, no šta je s tržištem. Alfin shooting brake bi bio sjajan, no koliko će ih se prodati?", poentirao je Imparato.