Borba s vjetrenjačama
13

Alfa Romeo uklanja jače benzince i Q4 pogon iz Giulije i Stelvija, ali zadržava dizelaše

A. M.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Iako će zamjena za Stelvio stići ove godine, a nova Giulija nešto kasnije, italijanska marka najavila je eliminaciju nekih verzija. Iako se eliminišu "najveći" zagađivači, dizel začudo ostaje u ponudi.

Alfa Romeo se priprema za lansiranje prvog od dva velika nova modela koje će dodati svojoj liniji u narednim mjesecima.

Dani kada je italijanskom proizvođaču bila potrebna vječnost da lansira novi model su davno prošli, što je pokazano proširenjem ponude na četiri predstavnika u glavnim tržišnim segmentima i kategorijama, pa čak i ulaskom u segment električnih automobila.

Giulia i Stelvio bili su prva dva nova modela koja su preporodila marku, ali ovom dvojcu se životni ciklus bliži kraju. Za početak, nasljednik Stelvija stiže već ove godine, uprkos tome što nisu viđene špijunske fotografije.

Do tada, italijanski mediji pišu da Alfa Romeo najavljuje eliminaciju nekih poznatih verzija. Uobičajena tehnika kojoj nije cilj da otvori put ka novom modelu, već da se jednim udarcem ubije još jedna muha – CO2 emisija.

Alfa Romeo mora brzo da smanji svoje brojke, iako je Evropa dala proizvođačima par godina predaha prije nego što budu kažnjeni zbog previsokih emisija. Matematika je jasna. Ukoliko brend želi održati u prodaji moćnije verzije s visokim emisijama to znači da mora prodati više elektrifikovanih vozila kako bi to kompenzovao. Alfa ima nekoliko modela s ovim karakteristikama, pa je prestanak proizvodnje najjeftiniji i najbrži način za izbjegavanje penala.

Dakle, prema ovim informacijama, prva će biti eliminisana Giulia Quadrifoglio, dok iz kataloga nestaje i 2,0-litarska benzinska verzija sa 280 KS. Obje verzije se mogu kupiti do kraja marta. Alfa Romeo ne gubi mnogo, jer obje verzije nisu na listi najprodavanijih, ali nisu ni jedine koje se opraštaju.

Ipak, od 1. juna 2025. oba modela će biti dostupna samo s 2,2-litarskim dizel motorom. Tako će ponuda biti ograničena na dizel motor, koji je dostupan u verzijama od 160 i 210 KS, a potonja samo s pogonom na sve točkove. Oba će biti jedino dostupni s nivoima opreme Sprint i Veloce, kao i sa specijalnom serijom Intesa.

Nasljednici Giulije i Stelvija su prvobitno bili zamišljeni kao električni modeli s dometom od preko 500 kilometara s jednim punjenjem, ali su okolnosti u industriji primorale da se promijeni taj plan. Oba modela će ipak biti lansirana s hibridnim verzijama i verzijama s niskom emisijom, što će im omogućiti da održe značajan obim prodaje na tržištima na kojima se prodaju.