U prva dva mjeseca
65

Nikad teža situacija za Lanciju, pad prodaje veći od 70 posto

A. M.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Lancia je jedan od nekoliko Stellantisovih brendova koji se bore da ostanu na površini. Marka je godinama bila ograničena na jedan model i samo na Italiju. Međutim, prošlogodišnjim lansiranjem novog Ypsilona, brend je proširio svoje prisustvo van "Italijanske čizme". No, ruže im baš ne cvjetaju, a pad prodaje u prva dva mjeseca je veći od 70 posto.
Nakon duže pauze, Lancia se vratila u Francusku, Španiju, Belgiju, Luksemburg i Holandiju, signalizirajući potencijalno oživljavanje marke koju žele vratiti na puteve stare slave. S tim u vezi, u Italiji je prošle godine modernizovano čak 160 salona.

Možete očekivati rast prodaje, s obzirom na svježi proizvod i poboljšanu dostupnost. Međutim, to ne može biti dovoljno. Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), novo lansiranje Lancije bilježi težak start.

Isporuke su pale za nevjerovatnih 72,7 posto u poređenju sa istim periodom 2024. godine. Italijanska marka prodala je tek 2.208 jedinica u prva dva mjeseca ove godine što je drastično manje u odnosu na 8.086 jedinica registrovanih u prva dva mjeseca lani.

Zašto ponovno pokretanje ne ide onako kako se Lancia nadala? Moglo bi biti nekoliko razloga. Za početak, novi Ypsilon je znatno skuplji od svog prethodnika. Hibridni model u Italiji počinje s cijenom od 23.900 eura i raste na 29.900 eura za potpuno električnu verziju. Ypsilon prethodne generacije imao je početnu cijenu znatno ispod granice od 20.000 eura.

Ne treba zanemariti ni konkurenciju unutar Stellantis grupe. Ypsilon svoju osnovu dijeli s Peugeotom 208 i Opel Corsom, od kojih oba imaju koristi od mnogo jače prepoznatljivosti brenda od skoro uspavane Lancije. Sa ukidanjem jeftinijeg modela prethodne generacije, Ypsilon se sada takmiči po sličnoj cijeni sa rivalima iz iste kuće, što otežava preuzimanje dijela prodajnog kolača.

Ali Lancia još ne odustaje. Brend planira otvoriti 70 novih salona u 70 gradova širom Evrope do kraja ove godine. Francuska, Španija, Belgija, Luksemburg i Holandija prednjače, a zatim će Italijani zaposjesti kvadraturu salona i u Njemačkoj.

Ypsilon ove godine slavi 40. godišnjicu postojanja, a pratiće ga nova Gamma 2026. godine, sa uskrsnućem Delte predviđenim za kasnije u toku decenije.

Samo nekoliko sedmica prije podnošenja ostavke, izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares izjavio je da je svih 14 marki (15 ako uključimo Leapmotor) u potpunosti finansirano do 2026. godine. To sugeriše da je Stellantis spreman dati Lanciji malo vremena, pokazujući strpljenje da vidi mogu li Italijani preokrenuti stvari u narednih nekoliko godina. Međutim, s obzirom da dolazi Tavaresov zamjenik, nejasno je šta nosi budućnost.

Lancia nije jedina Stellantisova marka u delikatnoj situaciji, jer ni DS Automobiles ne ide baš najbolje. Brojevi ACEA-e pokazuju da su isporuke pale za 30,3 posto u periodu januar-februar 2025. godine na samo 5.060 automobila. Tamni oblaci se nisu nadvili samo nad Lancijom, već i i nad Citroënov luksuzni brend.