Cijena oko 10.000 eura
82

Nova generacija mikro automobila će se sastavljati kao Ikea namještaj

A. M.
Foto: Luvly
Foto: Luvly
Grupa Stellantis istražuje mogućnosti novih električnih automobila i četverocikala koji se lako sastavljaju i transportuju. U tu svrhu koncern je potpisao partnerstvo sa švedskim startupom Luvly, čije urbano vozilo obećava pravu revoluciju.

Mali električni automobili postaju sve više traženi. Nakon nekoliko godina u kojima električni modeli A i B segmenta nisu imali mnogo izgleda za budućnost zbog visokih troškova za svoju veličinu i niske profitabilnosti, situacija se potpuno promijenila.

I ne samo to, električni četverocikli, oni ograničeni u snazi, brzini i veličini, dobivaju na važnosti kao zaista ozbiljne opcije za efikasnu mobilnost u urbanim sredinama.

Stellantis je jedan od onih koji je popularizirao klasu s modelima kao što su Citroën Ami, FIAT Topolino i Opel Rocks-e, ali želi ići dalje. Njihovo partnerstvo sa švedskim startupom Luvly AB ima za cilj istraživanje novih koncepata za konstrukciju, montažu i prevoz manjih električnih vozila.

Luvly - "IKEA električnih automobila"

Osnovan 2015. godine sa sjedištem u Stockholmu, Luvly je startup poznat po svom malom električnom vozilu, Luvly O. 'LUV' je kratica za 'Light Urban Vehicle', a najupečatljiviji adut je jednostavnost pri montaži i sam transport.

To je ultra-efikasan četverocikl od 2,7 metara dužine (slično kao Smart), prtljažnik od 269 litara, s navedenom potrošnjom energije od 6 kWh/100 km i masom manjom od 400 kg. Poređenja radi, Ami je težak 471 kg.

Njegov način prevoza je ono što je ovdje doista upečatljivo. Luvly O vozilo je spremno za sklapanje koje se distribuira preko sistema dostave s "ravnim" paketom, baš kao i komad namještaja. Otuda popularni nadimak švedskog startupa "IKEA električni automobili".

Ovo je mini dvosjed dizajniran na laganoj kompozitnoj šasiji sendvič tipa, s modulima za prigušivanje udaraca za poboljšanje sigurnosti u slučaju sudara i kompozitnim pločama spojenim ekstrudiranim aluminijskim konektorima koji se mogu jednostavno sastaviti. Neće biti baš poput sastavljanja Ikea ormara, ali nudi mnoge pogodnosti za sastavljanje.

Veoma je važno da u procesu montaže i transporta ovo vozilo troši 80 posto manje energije, ali i prostora u usporedbi sa standardnim električnim vozilom. Na primjer, standardni transportni kontejner sadrži 20 jedinica spremnih za montažu. Dostava je jeftinija, jednostavnija i po potrebi omogućava transport na komad.

"Koristimo lakše materijale, 80 posto manje sirovina, imamo mnogo manji motor i smanjili smo veličinu baterije za 90 posto u usporedbi sa standardnim električnim automobilom. Naše rješenje je potpuno održiva alternativa klasičnim automobilima", ističu iz švedskog startupa.

Stellantis zainteresovan za Luvly

Njihovo upečatljivo djelo privuklo je pažnju diva kao što je Stellantis, koji je upravo potpisao jednogodišnje partnerstvo s Luvlyjem. Tokom tog vremena, automobilska grupacija će istražiti i procijeniti ovu tehnologiju s ciljem njene primjene na svoje buduće male električne automobile.

Vozilo s dva sjedišta pokreće mali elektromotor i baterija kapaciteta samo 6,4 kWh, što mu omogućuje električni domet od 100 kilometara i vožnju do 90 km/h. Njegove baterije su također izmjenjive i imaju masu od samo 15 kg.

Luvly O još nije stigao u prodaju, ali se očekuje cijena od oko 10.000 eura. Citroën Ami, na primjer, ima bateriju od 5,5 kWh, domet od 70 km i početnu cijenu od oko 8.000 eura.