Lancia je jedan od renomiranih proizvođača u automobilskoj industriji, iako su posljednjih godina Italijani ušli u sjenku nekadašnje snage i imidža brenda.
Međutim, iako je Ypsilon trenutno jedini model u ponudi Lancije, on će biti temelj povratka na puteve stare slave. Lancia kao dio koncerna Stellantis namjerava oživjeti i druge popularne modele poput Delte i Gamme.

Prva generacija Ypsilona, nazvana Y10, debitovala je 1985. godine na Salonu automobila u Ženevi. Vrlo brzo Ypsilon je postao prepoznatljiv po svom neobičnom obliku za to vrijeme, ali i po tome što je, bez obzira na boju karoserije, dolazio s crnim vratima prtljažnika.
Druga generacija, nazvana Lancia Y, predstavljena je 10 godina kasnije. Zatim je uslijedila treća iteracija, 2003. godine. Ovaj model je podigao usavršavanje na još jedan nivo, nudeći prostranu kabinu i efikasne motore, uključujući premijerno mali srčani dizel 1.3 Multijet.

Četvrta generacija Ypsilona debitovala je 2011. godine, a viđen je rast u veličini i, po prvi put u historiji ovog modela, mogao se naručiti u konfiguraciji s pet vrata.
Aktuelna Lancia Ypsilon predstavljena je prošle godine. U pitanju je hatchback B segmenta s premium elementima, koji može biti opremljen centralnim displejom od 10,25 inča, tehnologijom autonomne vožnje nivoa 2, a kupci se mogu odlučiti i za čisto električnu verziju. Ypsilon "strujić" nudi 156 konjskih snaga, a baterija od 51 kWh omogućava domet do 403 kilometra.

U proteklih 40 godina, Lancia Ypsilon je privukla više od tri miliona kupaca širom svijeta. Za to vrijeme dobila je čak 36 specijalnih izdanja, od kojih su mnoga vezana za svijet mode.
Lancia je brend koji nažalost mora ponovo biti "osmišljen". S tim u vezi, brend se nedavno vratio u svijet relija, a do kraja tekuće godine planira otvoriti 70 novih prodajnih lokacija na Starom kontinentu.