Predsjednik Stellantisa: "Evropa i SAD dovode automobilsku industriju u opasnost"

Tri najveća tržišta za autoindustriju danas su Sjedinjene Američke Države, Evropa i Kina. Najveći proizvođači zavise ponajviše od dešavanja na tim tržištima, a trenutna situacija je takva da su dva od njih u ozbiljnim problemima, dok treći nastavlja da raste i osvaja tržišta.
Globalna ekonomija se suočava sa situacijom neizvjesnosti i tarifnog rata. Donald Trump je postavio "dinamit" na dva bitna tržišta svojim najavama o carinama na uvozne proizvode u Sjedinjene Države, koje uključuju i uvoz vozila.
I dok je kontroverzni američki predsjednik ublažio ove tarife u nekim oblastima, globalna autoindustrija i dalje je u opasnosti od tarifa od 25 posto na vozila. Ali ni Evropa ne zaostaje ni po pitanju zabrinutosti ovog sektora. Njeni propisi za ubrzanje prelaska na električne automobile ugrožavaju ionako delikatnu situaciju mnogih marki.

Stellantis upozorava na opasnost
Tokom godišnjeg sastanka dioničara Stellantis grupe, predsjednik John Elkann izdao je nekoliko upozorenja najvišim evropskim i sjevernoameričkim rukovodiocima. Znajući da se Stellantis u velikoj mjeri oslanja na ova dva tržišta za svoje glavne izvore poslovanja, upozorenje je više nego opravdano.
"Sa sadašnjim tokom bolnih carina i pretjerano rigidnim propisima, američka i evropska autoindustrija su u opasnosti", bio je jasan Elkann u vezi s tim, u kontekstu u kojem kineski proizvođači prijete svojim jeftinijim i sve konkurentnijim automobilima.
"Kina će vrlo brzo nadmašiti oba tržišta zajedno ako nastavimo ovim tempom", dodao je Elkann.
Predsjednik Stellantisa, koji još uvijek traži novog izvršnog direktora nakon odlaska Carlosa Tavaresa krajem prošle godine, poziva na hitne mjere za automobilski sektor kako bi se pomoglo ostvarenju "uredne tranzicije".

Probleme stvara i Evropa
U Sjedinjenim Državama problem je jasan: carine koje je uveo Trump ne zaustavljaju se na najavljenih 25 posto (minimum) na izvoz automobila iz bilo kojeg dijela svijeta, osim Kanade i Meksika. Elkann također ističe dodatne složene tarife, poreze na materijale i komponente kao što su aluminij, čelik i općenito dijelovi.
U međuvremenu, ovdje u Evropi, svjedoci smo pritiska s tranzicijom na električna vozila, namećući tako stroge propise o CO2 da je EU morala ublažiti svoje CAFE propise, koji su proizvođačima prijetili kaznama od milijardu dolara. Prema riječima izvršnog direktora Stellantisa, četvrtog po veličini proizvođača vozila po prodaji, "nameće se nerealan put do elektrifikacije, odvojen od tržišne stvarnosti. Evropske vlade su naglo povukle poticaje za kupovinu, dok je infrastruktura za punjenje i dalje neadekvatna."
"Proizvodnja automobila je izvor radnih mjesta, inovacija i jakih zajednica. To bi bila tragedija ", zaključuje John Elkann, misleći na potencijalne posljedice američkih carina, koje bi mogle biti ublažene nakon Trumpovih najnovijih primjedbi, i na "nerealne" evropske standarde koji usporavaju prelazak na električna vozila.