U borbi njemačkih titana BMW ostao najprodavaniji premium brend i u 2024. godini
BMW je zadržao titulu najprodavanijeg premium brenda automobila u 2024. godini. Bavarski proizvođač je prošle godine uspio prodati više od dva miliona automobila.
BMW je zadržao titulu najprodavanijeg premium brenda automobila u 2024. godini. Bavarski proizvođač je prošle godine uspio prodati više od dva miliona automobila.
Tek jedan posto više novih automobila registrovano je u prošloj godini u poređenju s 2023., a brojka bi bila veća da se nisu umiješali polovni automobili, kojih je više od 15.000 nego u prošloj godini uvezeno i registrovano u BiH. Kupci su petu godinu uzastopno najviše povjerenja dali Škodi.
Evropski automobilski sektor suočio se s brojnim problemima i izazovima u 2024. godini, od pada prodaje zbog niske potražnje i visokih troškova proizvodnje, do žestoke konkurencije kineskih rivala i sporije od očekivanog prelaska na električna vozila.
Prije nego što u januaru sumiramo prodaju u Evropi za 2024. godinu, pozabavit ćemo se brojevima za proteklih 11 mjeseci. U ovom periodu je registrovano oko 100.000 novih automobila više nego prošle godine. Dacia Sandero je neupitni tržišni lider, ispred VW Golfa i Renault Clija.
Peti mjesec zaredom bh. tržište bilježi pad broja registracija novih vozila. Zahvaljujući prvoj polovni godine, kada je prodaja išla uzlaznom putanjom, ukupni rezultat u ovoj godini je za dlaku bolji nego lani. Međutim, evidentno je da se ponovo okrećemo polovnjacima, a najčešće uvezeni automobil je Euro 5 dizelaš iz 2011. godine.
Već sada se nazire da će pristupačni rumunski hatchback biti najprodavaniji auto ove godine u Evropi. Iako su Golf i Clio drugi, odnosno treći, ovaj dvojac nema kapacitet da prestigne fantastični Sandero u preostala dva mjeseca.
Iako su do kraja godine ostala još dva mjeseca već sada se može naslutiti da će prodaja novih automobila manje - više biti na prošlogodišnjem nivou, a riječ je o brojci od oko 12.000 automobila.
Jesen je bila u znaku popularnog električnog bestsellera. Najprodavaniji auto u Evropi prošli mjesec bio je Model Y, s 28.680 prodatih primjeraka, što je iznenađujući podatak nakon opšteg sivila za električne automobile ove godine. Međutim, Dacia Sandero ostaje na vrhu ukupne evropske prodaje ove godine.
Prodajne brojke u Evropi pokazuju da su električni automobili u septembru bili malo interesantiji kupcima, ali broj registracija na međunarodnom nivou pokazuju drugu sliku. Kina ostaje glavno tržište sa još jednim rekordnim mjesecom, jer Kinezi proizvode električne automobile brzinom koja je nedostižna za bilo koji evropski brend.
Evropsko tržište automobila se suočava s dramatično manjom prodajom zadnjih mjeseci. U augustu su registrovana 753.482 nova automobila. Ovo označava pad od 16 posto u odnosu na 899.881 jedinica registrovanih u istom mjesecu prošle godine.