Tržište novih automobila
16

Prodaja novih automobila u januaru na nivou prošlogodišnje uz nove marke na tržištu

A. M.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Brojke u prvom mjesecu prošle i ove godine su skoro iste. Blago povećanje prodaje opravdali su Suzuki i povratak novog-starog igrača SsangYonga, koji se nakon preuzimanja od strane novog vlasnika prodaje pod značkom KGM. Na tržištu i dalje cvjeta prodaja polovnih automobila, a najčešće se uvoze dizelaši iz 2011. godine.

Januar i februar tradicionalno nisu naklonjeni značajnijoj prodaji automobila, pa prave brojke treba očekivati od marta kada progrije sunce i proradi psihologija kod kupaca.

Međutim, analizirajući brojke i pad interesovanja u drugoj polovini prošle godine, ovogodišnji start nije ni loš.

Od ukupno 6.566 prvi put registrovanih vozila s euro 5 i euro 6 ekološkim predznakom, trgovci novih automobila su realizovali prodaju 779 putničkih (88,2 %) i lakih komercijalnih vozila (11,8 %), što je skoro 12 posto svih navedenih registracija.

Kod polovnih vozila je nastavljena praksa iz prošle godine. Na tržištu polovnjaka i dalje dominiraju modeli iz 2011. i 2012. godine proizvodnje, a oko 90 posto su to uvezeni modeli s dizel motorima, mahom iz Volkswagen grupacije.

U prodaji novih vozila, marke koje su dominirale prije, ostale su u vrhu i ove godine. Škoda je očekivano nastavila kao lider, dok su Toyotini trgovci uspjeli prodati okruglo 100 vozila, pa je japanska marka skočila na drugu poziciju. Volkswagen je ušao u top tri, ali s 43 vozila manje nego lani.

Suzuki se popeo visoko u decembru, a nije loš bio ni u januaru ove godine kada je registrovano 45 vozila. Oko te brojke su se poredali i Renault, Hyundai i Peugeot na pozicijama od četvrte do sedme.

Povratak korejskog brenda SsangYong, koji smo prije više od dvije decenije pri inicijalnom uvozu u BiH upoznali kroz grupu robusnih SUV-ova pogonjenih licencnim Mercedesovim dizel motorima, odvija se preko mreže Peugeotovih partnera u Banjoj Luci i Sarajevu.

Nova garnitura SUV-ova sa starim nazivima (Actyon, Musso, Korando...), pokušat će se nametnuti kupcima uz zanimljiv dizajn i 5 + 5 godina paket garancije. Tenderska prodaja najmanjeg modela Tivoli i najvećeg Musso Grand, poboljšala je januarski skor.

Još jedan kineski brend, skoro pa nepoznati SWM, ušao je potiho na bh. tržište, a jedan automobil – vjerovatno u službi demo vozila, je ušao u januarsku statistiku registrovanih vozila. Kad smo kod kineskih brendova, u januaru je jedino vrijedan pažnje bio Chery. S osam prodatih vozila Chery je prodao više od renomiranih marki kao što su Opel, Seat, Ford i Nissan, koji prošli mjesec bili ispodprosječni.

S obzirom da je sve manje dizela u ponudi, benzinci su se najviše tražili u prošlom mjesecu, a njihov udio je iznosio stabilnih 40 posto spram 35 posto kod dizela. Hibridi s 22 posto udjela ne treba da iznenađuju, običnih benzinaca je sve manje, veliki broj ih ima asistenciju bar blago hibridnog sklopa.