Električni modeli
50

Škoda u BiH predstavila novi Elroq i osvježeni Enyaq: Privlačnija ulaznica u EV svijet

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Danas je Škoda u Bosni i Hercegovini održala važnu dvostruku premijeru i vratila naglasak na svoje električne modele. Poznati i odlično prihvaćeni Enyaq je sada dobio novo lice, a veliki novitet je Elroq, kao Škodin prvi električni SUV u vrlo popularnom kompaktnom segmentu.
Škoda je jedna od rijetkih marki koja se može pohvaliti da je imala dobar i promišljen pristup elektromobilnosti jer su uz vrlo sposobne i privlačne električne modele uporedo u ponudi ostavili "klasiku" sa dizelskim i benzinskim motorima. Još važnije od toga, sporiji tempo prihvaćanja električnih modela ih nije obeshrabrio, upravo suprotno, nastavili su skoro jednakim tempom, a rezultat toga je upravo Elroq koji dolazi u superpopularni segment kompaktnih SUV-ova i nudi najbolje od trenutno dostupne električne arhitekture.

Nakon što smo imali priliku Elroq isporobati na svjetskoj premijeri, današnjom domaćom premijerom i prvim kilometrima na našim cestama u Elroqu i osvježenom Enyaqu provjerili smo koliko je Škoda u kratkom vremenu napredovala i unaprijedila svoje električne modele.

Elroq je kompaktan ali je sposoban kao veliki SUV

Škoda Elroq je prvi potpuno električni model češke marke u strateški važnoj kategoriji kompaktnih SUV vozila, dok je istovremeno, to i prvi model koji je usvojio Škodin novi moderni Solid dizajnerski jezik, kombinujući robusnost, funkcionalnost i autentičnost.

Ideja je bila da ovaj kompaktni SUV bude električna alternativa Karoq-u i otprilike nudi uporedive cijena sa ovim klasičnim SUV modelom. Elroq ujedno predstavlja prekretnicu jer je prvi model ove marke koji je dobio "Modern Solid" dizajnerski stil koji je zadržao poznate Škodine linije, ali im je dao potpuno novu perspektivu. Naravno, najveća novost je Tech-Deck Face, koji zamjenjuje poznatu Škodinu masku. Iza ovog elementa inženjeri su sakrili senzore kao što su radar i prednja kamera, a zanimljivo je da na poklopcu motora Elroq ima novi Škoda natpis što ga čini prvim serijskim modelom marke koji je ukinuo poznati logo.

Škoda Elroq je duga 4.48 metara i ima međuosovinsko rastojanje od izdašnih 2.765 milimetara, što znači da je unutrašnjost Elroqa posebno prostrana i ugodna, kako na prednjim tako i na zadnjim sjedištima. Naravno, i ovdje smo primjetili da položaj sjedenja diktira nešto više postavljen pod što je uzrokovano smještajem baterija u samoj konstrukciji poda.

Bez obzira na odabrani paket opreme, Elroq unutra stavlja naglasak na materijale koji su dobijeni iz održivih izvora, ali ujedno snači da je svaki panel obložen mekanim i ugodnim materijalima što uz velika i mekana sjedišta ostavlja utisak zaista ugodnog automobila. Možda je i najbolje poređenje s Enyaqom, jer Elroq gotovo da ni po čemu ne zaostaje u ponudi prostora i komfora u odnosu na svoj veći bratski model. Kada tome dodamo i gotovo jednako oblikovan kokpit onda to poređenje ima još većeg smisla. Prostora ne nedostaje ni u prtljažniku, s kapacitetom od 470 litara je najveći u ovoj klasi i može se proširiti na maksimalno 1.580 litara preklapanjem zadnjih sjedišta. Posebno su nam se svidjela Simply Clever rješenja po kojima je Škoda odavno poznata, a ovdje se ogledaju o pametno smještenoj mreži za odlaganje kablova za punjenje i mogućnosti spuštanja police prtljažnika na pola visine prtljažnika što je vrlo korisno za prevoz predmeta neobičnih gabarita.

Elroq nudi sveobuhvatnu liniju pogonskih i baterijskih opcija, sa maksimalnim dometom od preko 560 kilometara. Tačnije, Škoda u Bosni i Hercegovini ovaj model nudi s oznakama 60, 85 i 85x gdje x označava verziju s pogonom na sve točkove. Prevedeno u tehničke karakteristike Škoda Elroq 60 dolazi opremljena Li-Ion baterijom kapaciteta 63 kWh i elektromotorom od 204 KS i 310 Nm. Ovako pokretan Elroq obećava domet od 403 km.

Druga opcija u ponudi je Elroq 85 koji dolazi s većom baterijom koja ima kapacitet od 82 kWh, ali i značajno snažniji elektromotor od 286 KS i 545 Nm. Osim što ovaj Elroq do 100 km/h ubrzava za svega 6,6 sekundi može se pohvaliti i dometom od čak 580 km mjerenih po WLTP normi.

Najprestižnija verzija Elroq 85x ima bateriju kapaciteta 84 kWh ali i dva elektromotora, po jedan za svaku osovinu, što Elroqu osigurava pogn na sve točkove ali i ukupnih 340 KS za zaista vrhunske performanse i domet od 570 km.

U vožnji po Sarajevu i okolnim planinama Elroq nas je već od prvog kilometra osvojio udobnošću i mekoćom koja nas, opet, najviše podsjeća na "ušuškanost" kojom se Enyaq isticao od sličnih električnih ali i konvencionalnih SUV-ova. Uz tišinu pogonskog sklopa, odličnu aerodinamiku i minimalnu buku vjetra Elroq nudi ugodnost vožnje koja je svojstven automobilima veće klase.

Dinamički Elroq je osjetno kompaktniji auto od Enyaqa, te se uz dobar raspored težine zaista može brzo i sigurno voziti kroz zavoje. Naravno, i dalje je naglasak na udobnosti pa i masa oko 2 tone uz mekše podešen ovjes više odgovaraju opuštenijem ritmu vožnje nego sportskom.

Zanimljivo, uz prave zimske uslove i snijeg koji i nisu prijatelji električnih automobila u smislu potrošnje i dometa, Elroq je bio prilično postojan te je predvidljivim tempom trošio energiju iz baterije i barem na prvu nam djeluje da su u Škodi uspjeli dodatno unaprijediti elektronski menadžment baterije.

Na premijeri Elroqa i osvježenog Enyaqa Ismir Omeragić, brend menadžer marke Škoda za Bosnu i Hercegovinu, posebno je istakao: "Škoda Elroq je kompaktni SUV koji kombinuje elegantan dizajn sa naprednom tehnologijom. Sa impresivnim dometom i do 580 km, uz mogućnost brzog punjenja do 80% kapaciteta za manje od 30 minuta, Elroq je odličan izbor za urbane avanture i duža putovanja. Njegova prostrana unutrašnjost koja odiše visokokvalitetnim materijalima i pametnim funkcijama poput prilagodljivog infotainment sistema, čine ga idealnim za moderne vozače koji traže udobnost i praktičnost. Pored toga, Elroq je opremljen najnovijim sigurnosnim tehnologijama, uključujući autonomno kočenje i asistenciju pri parkiranju, što dodatno povećava sigurnost vozača i putnika."

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Elroq je u Bosni i Hercegovini dostupan po cijeni od 72.517 KM za model Elroq 60, dok je snažniji model Elroq 85 s većom baterijom dostupan po cijeni od 83.079 KM. Naravno, u svakoj priči o električnim automobilima podsjećamo da se i ove godine mogu očekivati poticaji u Federaciji BiH od 10.000 KM za električne automobile i 7.500 KM za priključne hibride. Također, carina je od ove godine napokon svedena sa 5 na 0% za električne automobile, dok su hibridi pošteđeni da plaćaju 5% umjesto dosadašnjih 15% carine.

Enyaq je i dalje kralj prostora i komfora u EV konkurenciji

Uporedo s novim Elroqom Škoda nam je u BiH predstavila i osvježeni Enyaq, a koji se može pohvaliti odličnim prijemom na turbulentnom tržištu električnih automobila. Tako je u zadnjih pet godina Škoda imala više od 200 hiljada isporučenih primjeraka ovog modela, čime je ovo ujedno i treći najprodavaniji BEV u Evropi.

Novi Enyaq nudi dvije veličine baterija i tri opcije pogona: Enyaq 60 i Enyaq 85 imaju po jedan električni motor i pogon na zadnje točkove, dok Enyaq 85x dolazi s dodatnim motorom naprijed i pogonom na sve točkove.

Novi Enyaq prihvata dizajn Modern Solid, kombinujući robusnost, funkcionalnost i autentičnost, dok reinterpretira poznate Škodine linije. Definirajući prednju stranu Enyaqa, elegantna, sjajna crna Tech-Deck Face jednako kao na Elroqu skriva senzore kao što su radarski sistem i prednja kamera. Dizajn nije samo estetika pa novi Enyaq sada može postići koeficijent otpora na čak 0,245, u odnosu na 0,256 za prethodni model. Novi Enyaq Coupé postiže još niži koeficijent otpora, počevši od 0,225, u poređenju sa prethodnih 0,234, što ga čini najaerodinamičnijim modelom u Škodinoj trenutnoj ponudi, a to ujedno i značajno povećava domet.

Za unutrašnjost, kupci sada mogu birati između šest različitih dizajnerskih izbora. Dok novi Design Selection Lodge, inspirisan modernim solidnim dizajnerskim jezikom, koristi ekološki prihvatljive materijale i narandžaste detalje koji uključuju sigurnosne pojaseve, novi Design Selection Lounge je pretežno sive boje i kombinuje kožu i suedia sa kontrastnim svetlozelenim šavovima. Tu je i Eco Suite Design Selection sa elegantnim sjedištima u boji konjaka presvučena kožom koja je štavljena ekstraktom listova masline. Odabir dizajna Suite i Eco Suite uključuje ventilirana prednja sjedišta kao standard. Opcioni Maxx paket nudi električno podesiva prednja sjedišta s memorijskim funkcijama, funkcijama masaže i električno podesivom lumbalnom potporom.

Za redizajnirani Škoda Enyaq Ismiragić je dodao: "Enyaq sada donosi još više stila i sofisticiranosti. Sa unaprijeđenim aerodinamičkim karakteristikama koje smanjuju otpor i poboljšavaju efikasnost, Enyaq je spreman da osvoji puteve. Njegov snažan električni motor omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 8 sekundi, dok unaprijeđeni sistem baterija pruža domet do 580 km. Unutrašnjost Enyaqa je dizajnirana sa pažnjom prema detaljima, uključujući luksuzna sjedišta, ambijentalno osvjetljenje i napredni infotainment sistem sa velikim ekranom osjetljivim na dodir. Njegova napredna sigurnosna oprema, koja uključuje adaptivni tempomat i sistem za održavanje trake, osigurava da svaki trenutak vožnje bude siguran i zabavan.“

Obnovljeni Enyaq 60 je u našoj zemlji sada dostupan po cijeni od 80.043 KM, dok je Enyaq Coupe dostupan samo s većom baterijom i dostupan je po cijeni od 94.712 KM.

Izazovi elektromobilnosti u BiH i u Evropi

Ovom prilikom na premijeri dva važna električna modela predstavnici Škode u BiH su se prikladno osvrnuli na sve izazove ali i planove elektromobilnosti, kako marke Škoda tako i Volkswagen grupacije.

Tako je Ismiragić istakao - "Škoda Auto nastavlja da širi horizonte vlastite električne mobilnosti, pružajući vozila koja su ekološki prihvatljiva, tehnološki napredna, izuzetno pouzdana i cjenovno svhe prihvatljivija. Elroq i Enyaq samo početak električne budućnosti Škode, ali već sada predstavljaju dokaz Škodine posvećenosti inovacijama i održivosti, doprinoseći svjetlijoj i zelenijoj budućnosti saobraćaja.“ Ujedno on je podsjetio da Evropa ostaje posvećena strategiji ukidanja proizvodnje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine, pa čak i ranije, što znači da će i Škodina ponuda modela SUS potrajati još nekih desetak godina, dok je glanvi fokus definitivno na modelima kao što je Elroq ali posebno i još kompaktniji i pristupačniji model Epiq koji stiže naredne godine.

MOON Power BiH s moćnim punjačem od 1 MW

Uz premijeru dva važna električna modela imali smo priliku saznati i važne novosti iz kompanije Moon Power BiH koja je u našoj zemlji i dalje lider u rješenjima elektromobilnosti i punjača za električne automobile.

Tom prilikom Tarik Šabanović ispred Moon Power BiH je ukazao na problem nedostatka snažnih DC punjača i njihove rasrostranjenosti u BiH što je jedna od najvećih prepereka za širenje elektromobilnosti, kako kod nas tako i u drugim zemljama. Ipak, razloga za optimizam ima jer prema najavama iz Moon Power BiH i kompanije Porsche BH kao najvećeg investitora u elektromobilnost u našoj zemlji uskoro će Doboj i Mostar dobiti brze DC punjače snage 50 kW, dok je u njihovom planu za period 2025. do 2028. godine u planu montaža DC punionica i u Tešnju, Jajcu, Goraždu, Tuzli, Bihaću, Laktašima, Stocu, Odžaku, Foči i Gradiškoj. Naravno, ovo bi značajno obogatilo ekosistem elektromobilnosti u našoj zemlji, gdje bi i duže i intenzivnije s električnim automobilima postale značajno lakše i rasterećenije, pogotovo u mjesecima pojačanog turizma i saobraćaja.

Tarik Šabanović, Moon Power BiH (Foto: E. Z./Klix.ba)
Tarik Šabanović, Moon Power BiH (Foto: E. Z./Klix.ba)

Ipak, posebnu pažnju privukla je prezentacija potpunog noviteta na tržištu električnih punjača, a riječ je o prvom punjaču za električna vozila koji ima deklarisanu snagu od čak 1 MW. Riječ je o Moon Hypercharger 1000 punjaču koji nudi fleksibilno rješenje za širok raspon potreba za punjenjem, od punjenja s više priključaka za putničke automobile i kamione sa CCS/NACS do MCS punjenja za kamione na duge relacije. Ovaj punjač tako ima snagu do 1 MW na jednom konektoru, ali omogućava i istovremeno punjenje do 8 vozila, te zavisno od potreba i namjene može biti pravi "hub" za punjenje električnih vozila različitih vrsta.

Vezani članci