Tržište novih automobila
34

Februar slabiji nego lani: Prodaja novih automobila sve više u sjeni polovnjaka

A. M.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Broj prvi put registrovanih vozila raste iz mjeseca u mjesec zahvaljujući prije svega polovnim vozilima. Prošli mjesec ih je registrovano skoro 7.400, od čega samo 878 novih automobila. Odličan posao s novim automobilima je napravila Toyota s Corollom.

Uz tradicionalno odličnu prodaju Škode, koja je i prošli mjesec sačuvala lidersku poziciju, najbolji posao je napravila Toyota. Ozbiljna kampanja je dala rezultata, jer je na krilima akcijske Corolle (74 registrovano za dva mjeseca), koja se prodaje na dnevnoj bazi, japanski proizvođač je ubilježio 131 novu registraciju.

Uz okruglo 100 registracija u januaru i novih 131 u februaru, Toyota je nakon dva mjeseca za petama Škodi, što je u prethodnim godinama jedino povremeno znalo poći za rukom Volkswagenu. Toyota je napravila ozbiljan rast od skoro 30 posto u komparaciji s prva dva mjeseca lani. Iz Toyote kažu da su to očekivani rezultati, jer su jedini brend na svijetu koji može svakom kupcu ponuditi ono što je za njega najbolje.

Foto: Klix.ba/ Damir Višošević, direktor kompanije Toyota BH
Foto: Klix.ba/ Damir Višošević, direktor kompanije Toyota BH

"Ove godine smo izuzetno dobro startovali i s našim teretnim programom i prodajom Land Cruisera 250 koji zajednički doprinose dobrom rezultatu. Corolla SD kao najprodavanije vozilo, od izuma automobila, uspješno se nastavlja prodavati i u 2025. godini. Toyota BH našim kupcima nudi vozilo u nivou opreme Luna (nije najniža) za cijenu od 39.900 KM uz 10 godina garancije i brzu isporuku. Ova ponuda je sigurno best-buy opcija u ovom trenutku na cjelokupnom tržištu. Naravno, prodajni rezultati vezani za ovu ponudu nisu izostali te očekujemo da će i u narednim mjesecima biti na visokom nivou", izjavio je direktor kompanije Toyota BH, Damir Višošević.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Prošle godine u ovo doba su bili 13., a ove godine su šesti brend na ljestvici prodaje, uz rast od skoro 70 posto. Riječ je naravno o Suzukiju, čiju liniju automobila kupci sve više poštuju. Prvo zbog prizemljenih cijena, a drugo zbog proslavljenih modela poput Vitare i S-Crossa koji nude četverocilindarske motore i pogon na sva točkove uz pristupačne cijene.

Hyundai nije na nivou prošle godine, jer je marka koja prodaju uglavnom orijentiše na fizička lica. Uvoznik sa stabilnom mrežom trgovaca i dalje pravi fenomenalan posao s Tucsonom. U januaru ih je registrovao 30, a u februaru još 35, i to mahom prodatih fizičkim licima. Šteta, što mimo ovog sjajnog SUV-a, s daleko najboljom cijenom na tržištu, Hyundai ne može u kontinuitetu da privuče kupce ostalih modela, mada je to drugim markama lakše ostvarivo jer imaju prolaza na tenderima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Mazda s nedavno proširenom mrežom pravi sve bolji i bolji posao. Prošle godine za dva mjeseca su prodali pet, a ove 23 vozila. Tako japanska marka zabilježila rast od 360 posto. Marke iz iste grupacije, Porsche i Cupra, takođe drže dobar tempo iz mjeseca u mjesec.

Kineske marke polako zauzimaju svoju poziciju na tržištu, ali ima promjena u preferencijama kupaca. Naime, tržište se sve više okreće ka dvojcu Chery i Geely, jer uz širenje mreže kod Cheryja, kupci prepoznaju vrijednost za novac. S druge strane, gubitnik je MG koji, ponajviše zbog obnovljenih modela s hibridnom tehnologijom i trenutno manje povoljnim cijenama, više nema povoljnih modela i posljedično tome bilježi veliki pad.

Spomenimo da je na tržištu teško naći konkretniju ponudu za SUV sa sedam sjedišta kakav je Chery Tiggo 8 Pro po cijeni od 66.000 KM, a koji se odnedavno prodaje u privlačnijem redizajniranom izdanju. Geely prodaju temelji na zabavnom Coolrayu, iako se u zadnje vrijeme na cestama može vidjeti i poneki Starray, gorostasni i atraktivni SUV.

Koliko se tržište u nekom srednjem cjenovnom rangu mijenja, najbolje pokazuju Chery i Geely koji već iza sebe ostavljaju Opel, Seat i Ford, koje tonu sve dublje. Kod Opela se čeka novi diler na teritoriji Sarajeva, Seat sa zastarjelom gamom sve više tone u sjenu Cupre, dok Ford s Kugom i Pumom ne može da nadoknadi nekadašnje brojke koje su generisali Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max itd.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Naše tržište nastavlja da se otvara ka polovnim vozilima, gdje je najčešći uvoz automobila starih 13 do 14 godina. Dizeli su traženi, pa ih je lakše naći među polovnjacima, nego u ponudi novih vozila, s obzirom da se mijenjaju prioriteti i orijentacija s fokusom na ekologiju. Istovremeno, inflacija ne ide na ruku kupcima, a i cjelokupno tržište se poprilično promijenilo. S tim u vezi, gubimo tradicionalne marke, koje su utemeljile tržište u zadnjih 25 godina, a dolazak novih se poklapa s preferencijama kupaca.

Iako se prodaja novih automobila bazira na benzincima, koji predvode tržišna kretanja, dizeli sa 36 posto udjela i dalje visoko kotiraju za razliku od trenda u Evropskoj uniji. Benzinci s nekim oblikom elektrifikacije će dominirati u budućnosti, zbog čega raste i prodaja hibridnih vozila, koja se uglavnom oslanja na početni i sveprisutniju tehnologiju blagog hibrida.