Sandero pred vratima raja: Nekoliko dana ga dijeli od titule najprodavanijeg evropskog automobila
Posljednje tri godine evropski vladar Golf nema nekadašnju snagu s kojom bi održao lidersku poziciju u Evropi. Golf je pri vrhu, ali kupci su ipak promijenili navike.
U 2022. godini, Evropljani su najviše vjerovali Peugeotu 208, prošle godine po prvi put jednom električnom modelu - Tesli Y, a ove godine će to biti skromni Dacia Sandero.
Rumuni su za 11 mjeseci prodali više od 245.000 Sandera na evropskom kontinentu, što je za 14 posto više nego prošle godine u istom periodu. Golf je odličan drugi s blizu 199.000 prodatih primjeraka, a Clio treći sa 3.000 registrovanih jedinica manje od njemačkog kralja. Golf je zabilježio rast od 20, a Clio devet posto za 11 mjeseci ove godine u poređenju sa istim periodom lani.
Zanimljivo da Dacia ima dva modela među 10 najboljih u Evropi. Naime, odlični Duster se probio na ovu listu ispred Kije Sportage.
Iako bilježi 20 posto manju prodaju ove godine, Tesla Model Y s više od 180.000 registrovanih modela je jako visoko u ukupnom poretku. To je istovremeno daleko najprodavaniji električni auto u Evropi.
Od kineskih brendova vrijedi navesti da je MG daleko najprodavaniji brend. Za 11 mjeseci (225.000 registrovanih vozila) su isporučili svega 5.000 automobila manje nego u cijeloj prošloj godini. Više od trećine prodaje očekivano je realizovano na račun pristupačnog SUV-a ZS.
Kod brendova, Volkswagen je jedini sa više od milion prodatih vozila (1,25 miliona prodatih vozila) i blagim rastom od 1,3 posto, Toyota je druga sa 849.628 registracija i mnogo većim rastom od 11,3 posto, dok je BMW treći sa 707.527 prodatih primjeraka i rastom od 7,8 posto. Škoda čvrsto drži četvrtu poziciju s nešto više od 700.000 isporučenih vozila za 11 mjeseci što predstavlja ogromni rast od čak 12 posto.
Po pitanju pogonskih sklopova, hibridi su treći mjesec zaredom lideri sa udjelom od 33,2 posto ispred benzinaca sa 29,7 posto i električnih modela sa 17,5 posto tržišnog udjela.