Vikend specijal
0

Koji su automobili bili najprodavaniji u Evropi u posljednjih 50 godina? Golf je na tronu bio čak 34 puta

A. M.
Foto: Klix.ba
Iako se u proteklih pet decenija većinom sve vrtilo oko Golfa, bilo je i drugih modela koji su bili popularniji prije njega ili su u godinama poslije prekidali njegovu dominaciju. Sve je počelo s Fiatom 127, da bi prošle godine Dacia Sandero iskočio na tron. No, Golf je na tronu bio najduže od svih - čak 34 puta.
Nijemci, Francuzi, Italijani, Amerikanci i Rumuni. Zvuči kao takmičenje u jednoj od olimpijskih disciplina, no ipak se bavimo automobilima, pa smo napravili pregled kupcima najomiljenijih modela po godinama dominacije na Starom kontinentu u zadnjih 50 godina.

Iako je VW Golf na tronu bio čak 34 puta, njemački šampion je u dva navrata bio po 14 godina zaredom na vrhu. Prvi put u period između 1983. i 1996. godine, u začetku Dvojke i dobrim dijelom Trojke, a onda je to ponovio između 2008. i 2021. godine s četiri različite generacije. Ni jedan drugi Volkswagen model, osim Golfa, nije bio evropski bestseller. Da Opel Astra nije prekinula njegovu dominaciju 2005. i 2006. godine, na ovoj listi ne bi bilo ni jednog drugog njemačkog vozila.

Fiat 127 zaustavio VW Bubu, Renault 5 njega

Vrativši se na početak ove liste, prije više od 50 godina, od te 1973. godine koja je obilježila uspon na evropski tron Fiata 127, prvog automobila koji je prekinuo vladavinu Volkswagen Bube koja je trajala mnogo godina, čak i u eri u kojoj je statistika prodaje još bila u povojima.

Italijanski dragulj, koji je otvorio vrata iznimno popularnog B segmenta u Evropi, uspio je održati prvu poziciju šest godina zaredom, prije nego što ga je ustupio svom direktnom rivalu onog vremena. Maleni i okretni Renault 5 osvojio je prvu stepenicu evropskog podijuma 1979. godine i zadržao ga neprekidno do 1982. godine, jer je već od 1983. počela vladavina Golfa.

Volkswagen počeo dominaciju s Golfom Dvojkom

Godine 1983. započeo je jedan od najdužih perioda dominacije na vrhu prodajnih ljestvica u Evropi. Volkswagen je s Golfom, koji je zbrajao najnovije registracije prve i druge generacije koja je upravo bila plasirana na tržište, "odvrnuo" do tada neviđenu dominaciju.

Golf je ostao apsolutni lider 14 godina zaredom, podržan prodajom treće generacije, kojeg je na vrhu Evrope na samo godinu dana 1997. godine istisnuo Fiat Punto. Bljesak inovativnog italijanskog mališana bile su samo kratkotrajni prekid, pošto se Golf 4 već godinu iza toga vratio na evropski vrh i ostao tamo pet uzastopnih godina.

Peugeot 206, Opel Astra H i opet 14 godina Golfa

Godine 2003. započela je serija kratkih vladavina u kojima je Peugeot 206 dominirao te godine. Zatim je to ponovo Volkswagen prekinuo s Golfom 5 2004. godine, a onda ga Opel Astra H svrgnula s trona u dvogodišnjem periodu 2005. - 2006., da bi ponovo Peugeot, ali s 207-icom preuzeo titulu najprodavanijeg 2007. godine.

I onda 2008. stigla je godina velikog povratka Golfa, koji je dominirao novih 14 godina u komadu zahvaljujući petoj, šestoj, sedmoj i malim dijelom osmoj generaciji.

Predugu vladavinu Golfa tek 2022. godine je prekinuo ponovo Peugeot, s 208-icom, a njemački as se nije vraćao na tron ni 2023., niti protekle godine. Prvo ga je naslijedio Tesla Model Y – prvi električni model s krunom najprodavanijeg, da bi lani to postao Dacia Sandero.

Nekad je za Golfa trebalo izdvojiti četiri, a danas 13 plata

Vremena se mijenjaju, pa je pitanje koliko dugo će Golf i drugi tradicionalni modeli biti u budućnosti na sceni, kao i to da smo svjedoci promjene trendova, zbog čega su u zadnje dvije godine dva nekonvencionalna modela (ako uzmemo u obzir da prodaju Sandera uglavnom čini SUV derivat Stepway) dobila krila i privukla kupce. Drugo, svi ovi nama poznati i omiljeni modeli iz prošlosti su bili mnogo pristupačniji nego danas, što i jeste bio važan adut prilikom prodaje i njihove dominacije, pa je teško očekivati da se vrate na vrh. Tu prije svega mislimo na Golfa.

Naime, prije pedesetak godina, Nijemci su Golfa mogli kupiti za nešto više od četiri mjesečne plate, danas za "osmicu" treba izdvojiti 13 plata. Prosječan kupac u Njemačkoj danas mora raditi više od godinu dana da bi sebi priuštio Golf, što je tri puta duže od generacije njegovih roditelja.