S obzirom da se sve upoređuje s nivoom prije pandemije, uprkos blagom porastu, 2024. je bila peta godina "prigušene" prodaje. Naime, evropsko tržište automobila smanjilo se za skoro tri miliona jedinica od dolaska pandemije 2020. godine.
Rezime za prošlu godinu, u kojoj je prodato skoro 13 miliona novih vozila, izgleda ovako: Dacia je treći model u nizu koji je srušio Golf s evropskog trona, hibridni automobili bili su jedini segment vozila koji je zabilježio porast registracija u odnosu na 2023. godinu, a SUV vozila su činila skoro 54 posto ukupne prodaje sa skoro sedam miliona isporuka.
Manje električnih automobila, više hibrida
Prošla godina ipak nije bila pozitivna godina za prodaju električnih vozila (BEV). Evropljani su registrovali malo više od 1,98 miliona novih baterijskih vozila, obilježavajući tako pad od 1,2 posto na godišnjem nivou. Nedostatak poticaja, visoka prosječna maloprodajna cijena i niska preostala vrijednost – kao i zabrinutost oko infrastrukture za punjenje širom kontinenta – su glavni razlozi za pad.
Norveška je zadržala svoju poziciju s najvećim tržišnim udjelom (88%), ispred Danske (51%), Švedske (35%) i Holandije (34,7%), stoji u podacima platforme Jato Dynamics.
Iz perspektive proizvođača, BEV tržište se nije značajno promijenilo u 2024. godini. Volkswagen grupa je ostala najprodavanija, s više od 427.000 plasiranih jedinica s tržišnim udjelom od 21,5 posto.
Uprkos padu zabilježenom prošle godine, očekuje se da će se situacija poboljšati tokom 2025. godine jer prosječna cijena električnih automobila nastavlja padati u Evropi, uglavnom zbog uvođenja jeftinijih modela glavnih proizvođača automobila.
VW ostao na vrhu, Sandero naslijedio Model Y
Gledajući prodaju po markama, Volkswagen je ostao čvrsto na prvoj poziciji, ispred Toyote, BMW-a i odlične Škode. S druge strane, Dacia Sandero je prvi put je stigao na vrh rang-liste modela, svrgnuvši s trona Tesla Model Y.
Kraj vladavine Volkswagen Golfa kao najpopularnijeg modela putničkog vozila u Evropi 2021. godine, praćen je godišnjim promjenama na prvoj poziciji. Tako je 2022. godine, Peugeot 208 bio na tronu, prošle godine to je bio Tesla Model Y, dok je Dacia Sandero krunisan za najprodavaniji auto u prošloj godini.
Popularnost Sandera uglavnom je rezultat njegovog statusa jednog od najpristupačnijih modela automobila dostupnih u Evropi. Njegova cijena mu je omogućila da bude na vrhu ljestvice modela na dva tržišta – Španiji i Portugalu – dok je bio među prvih pet najprodavanijih modela u Francuskoj, Italiji, Belgiji, Austriji i Rumuniji.
Najznačajniji trend bio je da je Kina postala šesta po veličini zemlja po porijeklu proizvodnje novih vozila registrovanih u Evropi. Između 2023. i 2024. godine "Kinezi" su nadmašili marke iz Japana, Velike Britanije, Turske i Južne Koreje. Uticaj Kine u Evropi stalno raste. Njihovi proizvodi su visoko konkurentni, ali ostaje da se vidi koliko će uvođenje carina uticati na njegov rast.
SAIC Motor, Geely, BYD i Chery su prošle godine bile najprodavanije kompanije kineskog porijekla automobila u Evropi. MG je i ove godine predvodio listu s više od 243.000 prodatih primjeraka.
SUV-ovi su i dalje najprivlačniji
Ne čudi nas uopšte da su SUV ostali najprodavaniji segment vozila u Evropi, uprkos usporavanju rasta kategorije u posljednje tri godine. Više od polovine ukupno prodatih automobila u 2024. godine su bila SUV vozila, što je rekordni tržišni udio za ovaj segment. Ukupno su potrošači u Evropi kupili 6,92 miliona SUV vozila, što je četiri posto više u odnosu na 2023. godinu.
Kompaktni SUV-ovi (C-SUV) bili su najpopularniji tip u kategoriji, koji su činili 42 posto, dok manji modeli iz B-SUV segmenta prikupili 36 posto tržišnog udjela. Ipak, najveći rast su ostvarili luksuzni SUV vozila, čiji broj registracija je porastao za 13 posto.
Gotovo jedna četvrtina od ukupnog broja novih SUV-ova registrovanih u Evropi prošle godine bila je iz Volkswagen grupe, a T-Roc i Tiguan među deset najprodavanijih modela u kategoriji. Stellantis je bio drugi najprodavaniji sa skoro 800.000 jedinica, dok je Hyundai - Kia grupa, zahvaljujući nepresušnoj potražnji za Tucsonom i Sportageom zauzela treće mjesto s nešto više od 700.000 prodatih jedinica.