Smjena na vrhu
23

Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane: Kolaps Tesle Y iskoristio Volkswagen ID.4

A. M.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Evropsko tržište novih automobila nije počelo kako treba, zbog čega je prvi mjesec završio u minusu od 1,9 posto. U januaru 2025. godine, prodaja automobila u Evropi iznosila je ukupno 993.068 registrovanih jedinica.
Veliko iznenađenje je pad Teslinog Modela Y, koji je lidersku palicu prepustio Volkswagenu ID.4.

Volkswagen je šef evropskog tržišta, a to je pokazao i u januaru kada je prodao najviše vozila. Prodato je skoro 112.000 novih Volkswagena ili 17 posto više nego lani.

Odlična brojka, s obzirom da se drugoplasirana Toyota zaustavila na 69.966 registracija, dakle, oko 42.000 vozila manje od njemačkog diva. Manje bitno, ali jednako zanimljivo BMW (59.859 prodatih vozila) je za nijansu bio bolji od četveroplasirane Škode (58.959) koja se ustabilila na četvrtoj poziciji sa sasvim izglednim šansama da do kraja godine zamijeni poziciju s BMW-om.

Naravno, dok su Golf, T-Roc i Tiguan povukli opet najviše, konačno je sunce zasjalo i kod električnih modela. Dobrim dijelom na račun negativnih političkih stavova Elona Muska. Najprodavaniji svjetski i ujedno evropski automobil iz 2023. godine - Model Y, koji je usput rečeno prošle godine bio odličan četvrti u ukupnoj evropskoj prodaji, naprosto je kolabirao.

Iako su električni automobili bili presudni u izbjegavanju većeg pada tržišta, budući da je u januaru njihova prodaja porasla za 37 posto i dostigla skoro 166.000 jedinica, prema podacima koje obrađuje platforma Jato Dynamics, najzaslužniji za to je Volkswagen.

Čak tri električna ID. modela upala su unutar liste 10 najboljih, ali Volkswagen ID.4 je istovremeno postao najprodavaniji električni automobil u Evropi u januaru s rastom od skoro 200 posto, ispred Modela Y naravno, koji je u maniru ranjenika došepao jedva na drugu poziciju. Da se zbrajaju podaci Enyaqa SUV-a i Coupea, Model Y bi bio treći.

Stvari su loše krenule za Teslu. Registrovano je samo 9.913 jedinica, što predstavlja pad od 45 posto u odnosu na januar prošle godine. Mimo ispada šefa američke marke, ovaj pad djelimično objašnjava nedavno ažuriranje koje je prošao Model Y, jer su narudžbe za ovaj električni SUV smanjene do lansiranja novog modela. Otvaranjem knjige narudžbi za "povoljnije" verzije ažuriranog modela Y, situacija će se vjerovatno brzo vratiti u normalu.

Znamo da svi imaju ogromne lagere i da spuštaju cijene kako bi ih rasprodali i time izbjegli CO2 penale, ali Volkswagen je baš zablistao u januarskoj prodaji. Nadamo se da će ostati tako i u ostatku godine i da će se dio prodaje preliti i na bh. tržište.

Što se tiče ostalih modela unutar 10 najprodavanijih u januaru, zanimljiva je treća stepenica podijuma koju je osvojio Volkswagen ID.7 s rastom od čak 657 posto, iako je to manje relevantan podatak, s obzirom na njegovu komercijalizaciju početkom prošle godine. Veliko iznenađenje pružila je nova KIA EV3 na četvrtom mestu. Januar je bio dobar mjesec za male električne automobile, iako oni moraju povući mnogo više. Naime, Dacia Spring je završila kao sedma, dok je retro Renault 5 bio osmi.