Ostaje u prošlosti
20

Alfa Romeo neće proizvesti novu Giuliettu

Piše: D. B.
Iz Alfe Romeo je zvanično potvrđeno da novi hatchback Giulietta nije u planovima kompanije, tako da Tonale ostaje jedini njen model u kompaktnom segmentu.

Odluku je donio direktor kompanije Santo Ficili, koji je otkrio da Giulietta neće biti dio buduće ponude italijanskog brenda, a kao razlog je naveo preferencije kupaca ka SUV-ovima. Tako je svojom izjavom za francuski L'Argus praktično "ugasio" sve glasine o novoj Giulietti.

"Iskreno, u ovom trenutku ne vidim budućnost za Giuliettu, jer nema potražnje za kompaktnim sedanom. Današnja Giulietta je zapravo Tonale", rekao je Ficili.

On je priznao da je bio za dolazak nove Giuliette, no da su uvjeti na tržištu razlog povlačenja iz segmenta.

"Posjedovao sam 20 primjeraka Giuliette, to su bili fantastični automobili, čak su i danas. Međiutim, moramo pratiti zahtjeve tržišta, a kupci žele SUV-ove. Mi moramo prodavati automobile", jasan je bio direktor Alfe.

Giulietta ima dugu historiju, prvi put se pojavila 1954. godine kao 2+2 coupe, a nakon toga je stigla kao četverovratni sedan i roadster. Druga generacija je lansirana 1977. godine isključivo kao sedan, dok je hatchback verzija, koja je prvobitno trebala usvojiti ime Milano, debitovala 2010. godine. Proizvodnja Giuliette hatchback trajala je sve do 2020. godine, no sada je jasno da se Alfa fokusira na SUV-ove.

Nova Giulietta bi se takmičila s modelima kao što su BMW Serija 1, Audi A3 i Mercedes-Benz A-Klasa. Realističnija budućnost kompaktne Alfe bi uključivala STLA Medium platformu, koja bi omogućila hibridni i električni pogon. Ova platforma će biti baza mnogih budućih modela Stellantisovih brendova, čime će pomoći u optimiziranju troškova proizvodnje.

Međutim, s obzirom na to da hatchback modeli gube bitku od daleko popularnijih SUV-ova, nije iznenađenje što se brend poput Alfe Romeo fokusirao na profitabilnije segmente. Ista promjena se dogodila i "penzionisanjem" modela Mito, koji je zamijenjen malim SUV-om Junior.

Moguće "oživljavanje" Giuliette je nagovijestio bivši direktor Jean-Philippe Imparato, koji je 2023. godine rekao da bi hatchback modeli ipak još uvijek mogli donositi novac. Ova izjava je ostavila mogućnost za novu generaciju Giuliette, no sada je jasno da Alfa više nije zainteresovana za to.

Imparatova strategija je uključivala jedan Alfin model svake godine. Nakon debija Tonalea, Juniora, Stelvija i Giulije u periodu između 2023. i 2026. godine, brend će predstaviti flagship SUV/crossover 2027. godine specijalno dizajniran za američko tržište.