auto
12

Audi se s dvostrukom pobjedom oprostio od WEC šampionata

Piše: E. T.
Bilo je to veoma emotivno veče u ekipi Audi Sport Team Joest čija su dva hibridna LMP1 prototipa R18 e-tron quattro u svom posljednjem nastupu trku šest sati Bahreina završili na prvoj i drugoj poziciji.

Dva LMP1 Audija R18 e-tron quattro završili su na prvom i drugom mjestu na posljednjoj ovosezonskoj trci FIA WEC šampionata (World Endurance Championship) koja je održana u Bahreinu, a ekipa Audija tako se na najbolji način oprostila od višegodišnjeg kontinuiranog učešća u trkama izdržljivosti, gdje su u posljednji 18 godina ostvarili impozantne rezultate.

Audi u trkama izdržljivosti u najsnažnijoj klasi učestvuje od 1999. godine. Ono što ih svakako izdvaja od većine drugih tvorničkih ekipa jeste činjenica da su na jedinstvenoj trci 24 sata Le Mansa, koja se smatra najzahtjevnijom trkom svih vremena, u posljednjih 16 nastupa pobijedili čak 13 puta, od čega su nekoliko puta bili samo podrška privatnim ekipama. Još upečatljivije je što su većinu pobjeda ostvarili s automobilom s kojim je u svijet trka izdržljivosti stigao dizelski motor.

Posljednja Audijeva pobjeda na Le Mansu ostvarena je 2014. godine. Upravljač pobjedničkog hibridnog prototipa R18 e-tron quattro dijelili su Marcel Fässler (Švicarska), André Lotterer (Njemačka) i Benoît Tréluyer (Francuska), a za 24 sata su „zatvorili“ 379 krugova, odnosno prešli 5.165 kilometara.

Vrijedi spomenuti da Audi još uvijek drži rekord po broju pređenih krugova na Le Mansu (397 krugova, odnosno 5.410 pređenih kilometara), što su u nastupu 2010. godine iza upravljača Audija R15 TDI Plus ostvarili Mike Rockenfeller (Njemačka), Timo Bernhard (Njemačka) i Romain Dumas (Francuska).

Audi će svakako u najljepšem sjećanju ostati i legendardnom Dancu Tomu Kristensenu, rekorderu po broju pobjeda na jedinstvenom francuskom klasiku, koji je od ukupno 9 pobjeda u Le Mansu 7 puta bio iza upravljača Audija. Onda nije ni čudo da Kristensena već dugo zovu "Mr. Le Mans".

Koliko je Audi bio dominantan na francuskoj stazi La Sarthe (na kojoj u nekom trenutku uvijek pada kiša), najbolje pokazuje podatak da su im samo ekipe Bentleya (2003. godine) i Peugeota (2009. godine) prekidale niz pobjeda koji je počeo 2000. a završio 2014. godine.

Duh, perfekcionizam, posvećenost i osjećaj za fair-play, na čemu je od 1993. godine insistirao harizmatični šef ekipe dr. Wolfgang Ullrich, nedostajat će mnogima.