auto
4

Audi stigao do dvanaeste pobjede na 24 sata Le Mansa

Piše: E. T.
Ceremonija proglašenja pobjednika
Da su odlučivale pripadnice ljepšeg pola, koje su u petak na tradicionalnoj paradi vozača vrištale kao u doba Beatlesa, pobjednik ovogodišnje jubilarne trke 24 sata Le Mansa u generalnom poretku bio bi holivudski glumac-trkač Patrick Dempsey.

Nažalost, s tim se nisu složili konkurenti u klasi GTE Am, pa je tim Dempsey-Del Piero Proton na kraju danonoćne jurnjave, uz probijenu gumu, nezgodno izlijetanje i nekoliko tehničkih problema, na kraju stigao četvrti u klasi, što je odličan rezultat.

Početak trke obilježila je sitna kiša. Definitivno najgora opcija, kad nije ni suho ni mokro, što je istinska glavobolja za one koji odlučuju o izboru guma. Svi su trku ipak startovali na 'slick' gumama iako je u krugu za zagrijavanje javljeno da na zavoju Tertre Rouge lije kiša. Nakon samog starta na čelo "divlje horde" izbio je Audi br.1 koji je vozio André Lotterer. Toyote su odmah pokazale zube, jer su brzo stigle ispred preostala dva Audija. Bile su to minute kiselih lica u garažama Audija.

I onda se desilo ono najgore što je, nažalost, još uvijek sastavni dio automobilskih trka. Poslije izlijetanja danskog vozača Allana Simonsena na izlazu iz brzog zavoja Tertre Rouge, samo deset minuta nakon starta trke, bili smo uvjereni da će najveći problem biti uništen Aston Martin i snovi Simonsenovih timskih kolega koji, eto, neće dobiti priliku da nastupe na najvećoj trci svih vremena, a bili su najbrži u klasi GTE Am na kvalifikacijama.

Prve informacije sa mjesta udesa o stanju vozača zvučale su optimistično. Simonsen je odvezen u bolnicu, a trka je nakon gotovo sat vremena vožnje iza sigurnosnog automobila ponovo nastavljena. Međutim, nakon nekoliko sati iz bolnice je stigla poražavajuća vijest: danski vozač podlegao je zbog zadobijenih povreda. Utihnuo je Le Mans. Iz Aston Martina ubrzo stiže saopštenje da će, na zahtjev Simonsenove porodice, nastaviti sa trkom i na taj način odati posljednju počast svom tragično preminulom vozaču.

U klasi LMP1 i dalje je vodio Audi br.1. Allan McNish u Audiju br.2 uspio je da se vrati na treću poziciju. Čini se da Toyota br.7 ima problema, jer do tada veoma brzi Nicolas Lapierre brzo pada na petu poziciju. Prvi ulasci u boksove potvrđuju da se Toyote na stazi zadržavaju duže. Audiji su definitivno brži na pravcima, ali su Toyote na mokroj podlozi brže kroz zavoje. To im ipak nije mnogo pomoglo u prvih sat-dva trke, jer Audiji drže prve tri pozicije i povećavaju svoju prednost.

U klasi LMP2 manje-više od početka do kraja trke vodeće pozicije drži tim Oak Racing sa Morgan-Nissanima startnih brojeva 35 (Baguette/Gonzales/Plowman) i 24 (Pla/Hansson/Brundle). Precizno i efikasno, bez incidenta. Bilo je uzbuđenja i promjena na trećoj poziciji. Na kraju svega najviše spretnosti i sreće imali su u timu G-Drive Racing sa startnim brojem 26 (Rusinov/Conway/Martin). Nismo brojali, ali nam se čini da je najviše izlijetanja sa staze bilo upravo u klasi LMP2. Trku je prije vremena završilo šest LMP2 timova koji su, zajedno sa autima klase LM GTE Am, glavni „krivci“ za česte i duge boravke sigurnosnog automobila na stazi.

U Klasi LM GTE Pro od samog početka pa sve do kraja borbu za prvo mjesto vodili su tvornički timovi Porschea i Aston Martina. Negdje iza ponoći prestali smo brojati njihove međusobne izmjene pozicija. Slava je ovaj put pripala posadi Porschea br.92 (Lieb/Lietz/Dumas). Satima u vrhu klase, Aston Martin br.99, koji je tada vozio Fred Makowiecki, završio je trku strahovitim udarom u ogradu na izlazu iz Playstation šikane. Gotovo ista neprirodna reakcija automobila kao kod izlijetanja nesretnog Simonsena. Drugo mjesto osvojio je drugi tvornički Porsche br.91 (Bergmeister/Pilet/Bernhard). Zbog nekoliko loših procjena u posljednjem turbulentnom satu trke, kao trećeplasirani je stigao jedini preostali LM GTE Pro Aston Martin br. 97 (Dumbreck/Mücke/Turner) koji je često bio na prvoj poziciji.

Zaista crn vikend za britansku kompaniju koja je pobjedama na Le Mansu željela zaokružiti proslavu stogodišnjice postojanja. Istovremeno, Porsche je na najbolji mogući način obilježio 50 godina svog modela 911. Dva Ferrarija tima AF Corse skoro da i nisu dobili priliku da prođu ispred britansko-njemačkog kvarteta. Tvorničke Corvette tu i tamo imale su svijetlih trenutaka, ali sve skupa nije bilo dovoljno da bi se uključile u borbu za mjesto na podijumu. Biti četvrti na Le Mansu, za njih je to apsolutni neuspjeh. Prolazna vremena ovogodišnjih povratnika na Le Mans, ekipe SRT Viper, bila su apsolutno nekonkurentna, što im i ne treba previše zamjeriti. Vjerujemo da će američke ekipe naredne godine u Francusku doći u mnogo boljem izdanju.

Uzbudljivo je bilo i u klasi LM GTE Am. Žestoka borba vodila se između Porschea i Ferrarija. Ostali su zakazali, uglavnom zbog lakših i težih izlijetanja sa staze, gdje je prednjačila ekipa Krohn Racing koja je na kraju odustala negdje oko ponoći, ali i zbog različitih tehničkih problema. Pobjedu odnosi tim IMSA Performance Matmut (Narac/Bourret/Vernay) sa Porscheom 997 GT3 RSR br.76, ispred dva Ferrarija tima AF Corse, br.55 (Perazzini/Case/O'Young) i br.61 (Gerber/Griffin/Cioci).

Vratimo se na kraju najjačima. Posebno uzbudljivo bilo je kada se u prvim satima kišica pretvorila u kišu. Vozači su imali su mnogo problema oko upravljivosti, ali niko se nije odlučio za kišne gume. Toyota za kratko preuzima vodstvo. Malo je nedostajalo da Lucas Di Grassi u Audiju br.3 prije vremena završi svoj nastup u Indianapolis zavoju. Ubrzo poslije toga imao je izlijetanje i u Dunlop zavojima. Audiji su i pored svega čvrsto na prve tri pozicije. Sa novom kišom Toyote se opet približavaju Audijima.

Definitivno su brže kroz zavoje. U jednom trenutku učinilo se da je Toyota br.7 završila trku, jer je nakon izlaska iz Playstation šikane jednostavno stala. Lapierre je uspio ponovo pokrenuti motor i nastaviti trku. Kiša prestaje padati. Nakon četiri sata trke Toyote iza vodećeg Audija br.1 kasne preko dvije minute. Očigledno ne pomaže veći broj pređenih krugova prije ulaska u boks. Sigurnosni auto na stazu opet izlazi oko 20 sati, jer je LMP2 Alpine završio u ogradi na Tertre Rouge. Negdje iza 21 sat sreća okreće leđa Audiju. Dolaskom noći opet stiže i kiša. Uvod u problem za vodeći Audi br.1 koji je stao prilikom izlaska iz boksa. Istovremeno, Audiju br.3 u Dunlop zavojima eksplodira guma. Gubi mnogo vremena, jer mu do boksa faktički ostaje cijeli krug. U 21:45 vodeći Audi ide u garažu. Motor, alternator, senzor radilice... Uopšte nije važno šta je zaustavilo Audijev prototip, ali iz garaže su izašli tek nakon 45 minuta. Lotterer, Fässler i Tréluyer kroz mrkli mrak i povremenu kišu vozili su fantastično da smanje veliki zaostatak. Na kraju su stigli do odličnog petog mjesta.

Audi koji je u ranoj fazi trke ostao sam ispred zahuktalih Toyota bio je onaj sa brojem 2 (Kristensen/Duval/McNish). Situacija je podsjećala trku iz 2011. godine, kada je jedini preostali Audi uspio pobijediti ispred tri Peugeota. Bespoštedna borba trajala je do samog kraja trke, ali sa 348 pređenih krugova za 24 sata pobjedu u generalnom poretku odnosi Audijeva „dvojka“. Slijedi Toyota br. 8 (Davidson/Buemi/Sarazzin) i Audi br. 3 (Di Grassi/Gene/Jarvis) koji je u zadnja dva sata stigao i prestigao Toyotu br.7. Nedugo nakon toga Lapierre je zbog iznenadnog snažnog pljuska „sedmicu“ zabio u zaštitne gume na ulasku u Porsche zavoje. Uspijeva se dokotrljati do boksa, ali bilo je prekasno za nastavak napada na Audijevu „trojku“.

Iako su Toyote imale manje ulazaka u boksove, to im ipak nije pomoglo da na kraju imaju više odvezenih krugova od Audija, tako da je Toyota i ovaj put ostala na korak do sna. S druge strane, odličan vikend za Toma Kristensena. Sa novom devetom pobjedom na 24 sata Le Mansa teško da će mu iko ikada uzeti titulu najuspješnijeg vozača Le Mansa svih vremena. Naredne godine Audiju stiže novi izazivač. Sa svojim LMP1 prototipom i „minulim radom“ na Le Mansu, Porsche nema namjeru biti drugi. O tome ćemo naredne godine u ovo vrijeme.