FORZA FERRARI!
87

Završeno je jubilarno izdanje trke 24 sata Le Mansa: Ferrari prekinuo pobjednički niz Toyote

E. T.
U godini u kojoj Francuska i ostatak svijeta obilježavaju 100 godina od prvog održavanja trke 24 sata Le Mansa najviše mjesto na podijumu, koje je sa sobom donijelo ogromne emocije i poseban jubilarni pehar, pripalo je Ferrariju koji je u Le Mansu posljednji put bio prvi u generalnom poretku davne 1965. godine.

Već na slobodnim treninzima, kasnije i kvalifikacijama, vidjelo se da tvornički tim Ferrarija koji od ove sezone (konačno) opet nastupa u najsnažnijoj klasi ima velike planove u čuvenoj francuskoj trci izdržljivosti u kojoj već godinama osvajaju pobjede u GT klasi, ali su pobjedu u generalnom poretku posljednji put ostvarili 1965. godine.

Planovi temperamentnih „Crvenih“ nisu bili bez osnova, jer je Ferrarijev Hypercar prototip 499P sa startnim brojem 51 nakon žestoke višesatne borbe s jednim od dva favorizovana Toyotina prototipa na kraju stigao do najvišeg podijuma i tako prekinuo Toyotin petogodišnji pobjednički niz u Le Mansu koji traje od 2018. godine. Niz koji i nije baš najbolje prihvaćen kod mnogih ljubitelja trka izdržljivosti, jer se (bez adekvatne konkurencije) japanski tim od 2018. godine do ove sezone u FIA WEC-u, faktički, trkao sam protiv sebe.

Kako god, pred očima više od 330.000 gledalaca Ferrari (koji su dijelili James Calado, Antonio Giovinazzi i Alessandro Pier Guidi) zasluženo je stigao do 10. konstruktorske pobjede u generalnom poretku u jubilarnom izdanju trke u kojoj je bilo mnogo incidenata, sudara, izlijetanja, manje i više oštećenih automobila i odustajanja, a ni ovaj put nije prošlo bez kiše koja je u pojedinim fazama trke lila „kao iz kabla“. Sreća nije bila naklonjena Toyotinom prototipu br.7 koji je zbog sudara rano završio pored staze, ali ni Ferrariju sa startnim brojem 50 koji je trku krenuo s prve pozicije, jer je zbog tehničkih problema borbu za vrh onemogućilo (pre)dugo zadržavanje u boksu.

Iza drugoplasirane Toyote sa startnim brojem 8 zasluženo je stigao jedan od tri prototipa Cadillaca, a izvanredan ritam jednog od dva Peugeotova prototipa (koji je dugo bio pri vrhu najbržih) prekinuo je neplaniran i poduži odlazak u boks zbog oštećenja koje je vozač Gustavo Menezes prouzrokovao u noćnom „susretu“ s ogradom. U klasi najsnažnijih najmanje zadovoljnih lica bilo je u odajama tvorničkog tima Porsche Penske, jer su dva od tri prijavljena prototipa trku na kraju završili na devetoj i 11. poziciji. Daleko od onoga što smo navikli od kompanije koja ove godine slavi svoj 75. rođendan i ima rekordnih 19 ostvarenih pobjeda u Le Mansu u generalnom poretku.

Žestoko je bilo i u klasi LM GTEAm, a najviše sreće i spretnosti na kraju je imao poslovično odličan tim Corvette Racing koji će biti upamćen i kao posljednji tim koji je u Le Mansu ostvario pobjedu sa GTE automobilom, jer se već zna da će ih od naredne sezone zamijeniti mnogobrojni automobili iz klase GT3. Da, bit će uzbudljivo na jedinstvenom „festivalu“ u Le Mansu i u junu 2024. godine, jer će se na stazi la Sarthe u najsnažnijem Hypercar društvu naći i timovi BMW-a, Lamborghinija, Alpine... Stiglo je novo zlatno doba u trkama izdržljivosti!