U Audiju su prihvatili izazov, jer su na prethodno izdanje čuvenog Dakar relija stigli sa elektropokretanim hibridnim automobilima koji su dobili priliku da nastupaju u novoj kategoriji T1-E.
S obzirom na kratak period razvoja "rally-raid“ modela RS Q e-tron, u Audijevom odjelu za trkaće aktivnosti nisu se razočarali, jer su u svom premijernom nastupu na najtežem reliju na svijetu bili najbrži na četiri etape, a jedan od tri Audija koje pokreću samo elektromotori (jer dvolitarski turbobenzinac u ovom slučaju služi samo za punjenje baterija) na kraju je završio na devetom mjestu u generalnom poretku.
Uz prikupljene informacije s prvog nastupa i znatno više vremena za pripremu u Audiju za drugi nastup na Dakar reliju koji počinje 31. decembra pripremaju evoluciju modela RS Q e-tron koji će biti znatno lakši od prethodnika, što bi posadama hibridnih Audija trebalo pomoći u borbi protiv Toyote, Minija i BRX-a čije automobile ne pokreću elektromotori.
Zna se da je masa Audija RS Q e-tron koji se takmičio na prethodnom Dakar reliju iznosila oko 2.200 kilograma, što je oko 200 kilograma više od minimuma koji je dopušten u kategoriji T1-E, pa su se inžinjeri i dizajneri svojski potrudili da na Evo verziji „istope“ spomenuti višak kilograma, a nakon svega su otkrili da lista elemenata na kojima se skidao gram po gram sadrži 13 stranica A4 formata.
Najviše mase na kraju je skinuto upotrebom novih karoserijskih panela, a Audijev vozački trojac (Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Mattias Ekström) koji će i ovaj put nastupati na Dakaru uvjeren je da će nadmašiti rezultate iz prethodnog premijernog nastupa. Dakar Rally koji će se četvrti put voziti u Saudijskoj Arabiji sadrži 5.000 kilometara brzinskih ispita, počinje 31. decembra i završava 15. januara 2023. godine.