Nasljednik modela A4
0

Audi u Bosni i Hercegovini predstavio novi A5

Piše: E.Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Današnjom zvaničnom premijerom Audi je u Bosni i Hercegovini na tržište uveo novi model A5 koji donosi značajnu prekretnicu u ponudi ove njemačke marke, ali postavlja i neke nove standarde u klasi kompaktnih premium limuzina.

Sa novi modelom A5 koji nastavlja tamo gdje je stao slavni A4, Audi započinje novo poglavlje u svojoj ponudi limuzina srednje veličine. Trideset godina nakon prvog Audija A4, novi pristup u imenovanju i izoštreni dizajnerski smjer najnovije generacije sada dolazi pod imenom Audi A5.

Naravno, iako smo danas na premijeri koja je održana na Ilidži imali priliku vidjeti samo limuzinsku verziju, Audi odmah nudi oba oblika karoserije, elegantnu limuzinu i praktični Avant.

Tako Audi A4 kao višegeneracijski bestseller sada nastavlja život kao Audi A5 i proizvodit će se u Neckarsulmu. Nudi se i u četiri nove varijante: A5 limuzina i S5 limuzina i A5 Avant i S5 Avant, dok će naravno kasnije doći i ultimativni sportski model RS5. Ujedno ovo je prvi model koji je zasnovan na novoj platformi Premium Platform Combustion (PPC).

Zanimljivo je da su limuzina i Avant imaju jednaku dužinu karoserije, a s 4.829 milimetara, jasno su narasli do dimenzija gornjeg segmenta. Povećanje dužine u odnosu na prethodni model je 67 milimetara, dok dugačko međuosovinsko rastojanje od 2.900 milimetara sa kratkim prevjesima ističe sportske proporcije i doprinosi kvaliteti udobnosti vožnje na velikim udaljenostima i izdašnom unutrašnjem prostoru.

Prednjim dijelom dominira nova i široka "singleframe" maska, znatno ravnijih proporcija sa trodimenzionalnom saćastom strukturom. Zajedno sa vitkim i precizno nacrtanim farovima, oblikuje "lice" novog A5 i daje mu upečatljiv izgled.

Dizajn unutrašnjosti novog Audija A5 zasniva se na četiri karakteristične osobine. Prvo, unutrašnjost je dizajnirana da bude usmjerena na čovjeka, tj. dosljedno usmjerena prema potrebama svojih korisnika. Druga posebna karakteristika je Digital Stage, digitalna pozornica jasno postavljena ispred vozača i suvozača u obliku Audi MMI displeja. Svojim dizajnom zasnovanim na materijalima, novi Audi A5 ispunjava zahtjeve za velikodušnim osjećajem prostora uz visok nivo udobnosti. Jasna struktura unutrašnjosti i logičan rad također pružaju pregled u svim situacijama i čine četvrtu karakteristiku: Vizuelna jasnoća.

Sa novim A5, Audi naglašava svoju vodeću ulogu u dizajnu rasvjete i tehnologiji. Prednja i zadnja svjetla imaju trodimenzionalni dizajn i nude opcione digitalne svjetlosne potpise, spajajući fizički i digitalni svijet. Sa prednje strane, Audi A5 opciono nudi digitalna dnevna svjetla sa LED tehnologijom i digitalna OLED zadnja svjetla druge generacije pozadi.

Nova serija A5 bazirana je na Premium Platform Combustion (PPC), platformi za vozila na konvencionalni pogon sa uzdužno postavljenim motorima. Istovremeno, PPC omogućava postepenu elektrifikaciju - u početku u obliku blagih hibrida.

Efikasni motori u novom Audiju A5 pokrivaju širok raspon, od konvencionalnog početnog modela do udobnog sportskog modela na duge staze i dinamičnog sportskog automobila.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Početni motor tako je poznati 2.0 TFSI četverocilindarski turbobenzinac koji je značajno unaprijeđen i proizvodi 110 kW (150 KS). Takožer, ovaj motor je dostupan i u verziji sa 150 kW (204 KS), a u svakoj verziji TFSI ima turbo punjač s promjenjivom geometrijom (VTG) i rade s modificiranim procesom sagorijevanja koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. VTG tehnologija omogućava harmonično i agilno povećanje obrtnog momenta čak i pri malim brzinama motora u benzinskim motorima.

Također, ovaj motor je dostupan s automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom. Varijanta od 110 kW dostupna je isključivo s pogonom na prednje točkove, a varijanta od 150 kW nudi opciju sa prednjim pogonom ili efikasnim ili quattro ultra pogonom na sve točkove.

Ono što naše tržište najviše zanima je dizelska verzija, pa je u A5 u ponudi i dalje 2.0 TDI sa 150 kW (204 KS) koji sada postavlja nove standarde sa svojom MHEV plus tehnologijom. Ovaj dvolitarski motor iz EA288 evo generacije nasljeđuje optimizirano sagorijevanje zahvaljujući senzoru pritiska u cilindru, TwinDosingu za kontrolu emisije izduvnih gasova i dvije balansne osovine za nesmetan rad motora. Proizvodi 400 Nm obrtnog momenta između 1.750 i 3.250 o/min., a dostupan je sa mjenjačem s dvostrukim kvačilom i uz pogon na prednje točkove ili opcionalno s quattro ultra pogonom.

Motor je djelimično elektrificiran pomoću novog 48-voltnog MHEV plus sistema radi povećanja efikasnosti i udobnosti. Električni pogonski dijelovi smanjuju emisiju CO2 kroz visoke performanse rekuperacije. Osim toga, udobnost TDI-a je dodatno poboljšana glatkim pokretanjem motora zahvaljujući 48-voltnom starter generatoru. Vrijeme reakcije prilikom polaska je smanjeno, a automobil je osjetno agilniji.

Uz ove modele u ponudi je i mođni S5 kao sportski automobil kojeg pokreće 3.0 V6 TFSI motor sa 270 kW (367 KS) i optimiziranim procesom sagorijevanja, po prvi put opremljen turbo punjačem s promjenjivom geometrijom turbine (VTG) i MHEV plus tehnologijom. Tu je i ojačani S tronic mjenjač s dvostrukim kvačilom koji također smanjuje težinu na prednjoj osovini i čini automobil agilnijim.

Novo digitalno iskustvo uz Audi MMI panoramski displej i head-up displej

Unutra novi Audi A5 donosi potpuno novo uređenje i doživljaj vožnje. Tako je tu tanak, samostojeći Audi MMI panoramski displej koji ima zakrivljeni dizajn i OLED tehnologiju i sastoji se od Audi virtuelnog kokpita sa vidljivom dijagonalom ekrana od 11,9 inča i 14,5-inčnog MMI ekrana osetljivog na dodir.

Ekran daje unutrašnjosti velikodušan i prozračan osjećaj prostora. Svojim zakrivljenim oblikom orijentisan je prema vozaču, tako da se svim funkcijama može lako upravljati bez skidanja očiju s ceste na duže vrijeme. Posebno ambijentalno osvjetljenje čini da se zakrivljeni displej čini kao da lebdi noću.

Audi dopunjuje digitalnu pozornicu za suvozače sa opcionim 10,9-inčnim MMI displejem suvozača, koji je takođe savršeno integrisan u dizajn instrument table. Ovo omogućava suvozaču da pregleda web stranice, streaming video sadržaja, pomaže u navigaciji ili, na primjer, traži benzinsku pumpu. Dinamički način privatnosti sprječava vozača da gleda sadržaje koji ometaju pažnju, kao što su video zapisi, tokom vožnje.

Novi Audi A5 može biti opciono opremljen novim, naprednim podesivim head-up displejem (HUD). Audi tako čini veliki korak naprijed u ovoj tehnologiji prikaza. HUD može prikazati širok raspon informacija, kao što su brzina, aktivni sistemi pomoći, upute za navigaciju ili medijski podaci. Po prvi put, vozači imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainmenta putem Head-Up displeja. Kontrole takođe omogućavaju skrolovanje kroz liste sa direktnim odabirom pomoću dugmadi na volanu. Zahvaljujući maksimalnoj iskorištenosti instalacijskog prostora i prilagođenoj tehnologiji projekcije, percipirana slika je više od 85 posto veća nego ranije, a projekcija je još preciznija.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Audi asistent će takođe imati pristup dodatnim online sadržajima u budućnosti, kao što su vremenska prognoza i opšte znanje. Veza sa ChatGPT-om donosi znanje sa Interneta u automobil na prirodnom jeziku. Audi asistent automatski prepoznaje da li treba izvršiti funkciju vozila, tražiti odredište ili, na primjer, čitati vremensku prognozu. Samo kada Audi sistem ne može da odgovori na pitanja opšteg znanja, na primjer, ona se prosleđuju ChatGPT-u. Ovo je neprimjetno za vozače, jer su sve funkcije integrisane u Audi asistent.

Novi Audi A5 i A5 Avant već su dostupni u konfiguratorima i cjenovnicima kod Audi zastupnika širom Bosne i Hercegovine, a najpristupačniji model pokretan 2,0 benzinskim motorom i uz Basic paket opreme kod nas košta 77.396 KM čime Audi ne krije namjeru da i s ovom generacijom modela ima najpopularniju premium limuzinu na našem tržištu.