Savjeti za održavanje
67

Auto ide lijevo ili desno, šta bi mogao biti razlog?

A.M.
Za mnoge vozače velika zabrinutost nastupi kada primjete da se nešto čudno događa s njihovim vozilom, jer "vuče" na jednu ili drugu stranu. Postoji nekoliko razloga zašto se to javlja, a evo nekih od najčešćih.

Vjerovatno vam se nekad desilo da čvršće uhvatite volan i svi simptomi nestanu. Ponekad su potrebne tek male intervencije kako bi se ovi problemi riješili. Ponekad se vožnja pretvori u pravi "dvoboj'' na cesti, jer konstatno vraćate automobil koji nije u vinklu. U svakom od ovih slučajeva potrebno je što prije dijagnosticirati i otkloniti probleme. Treba zapamtiti da simptomi koji iritiraju "samo" tokom ljetnog vremena mogu biti smrtonosna prijetnja tokom jeseni ili zime kada se uslovi na cesti pogoršaju. Evo šta iskusni serviseri otkrivaju kao moguće probleme.

Krenite s provjerom guma

Počnimo s najjednostavnijim razlogom. Razlog vijuganja automobila lijevo ili desno može jednostavno biti loše stanje guma. Ako primijetite jasne razlike u pritisku u gumama na obje strane vozila, možda ste već pronašli jedan od uzroka ovog problema. Ako je pritisak ispravan i možete vidjeti vrlo primjetnu razliku u visini gaznog sloja, automobil će također vući u jednu stranu tokom vožnje. Ponekad takvi simptomi mogu biti uzrokovani neadekvatnom montažom guma.

Naravno, neravnomjerno trošenje gazne površine može biti posljedica ili simptom drugih nepravilnosti ovjesa i tada će zamjena guma samo nakratko riješiti problem, jer će se nove gume vrlo brzo istrošiti.

Ako vuče samo pri kočenju?

Ako vozilo vuče samo pri kočenju, sve ukazuje da je problem u kočionom sistemu i to najčešće u prednjem, budući da se oko 70% kočione sile prenosi na prednju osovinu. Provjerite stanje diskova i pločica i uvjerite se da čeljusti rade ispravno i da nijedan od pokretnih dijelova nije zaglavljen ili deformisan. Faktor temperature ponekad je dovoljan za otkrivanje ovog problema. Nekad je sasvim dovoljno da mjerenje stepena vrućine na dodir felgi prstima odmah nakon završetka vožnje otkrije da nešto nije u redu sa kočnicama. Razlika u temperaturi koju možete osjetiti između jednog i drugog točka na istoj osovini ukazuje na to da morate što prije otići u servis.

Zagrijavanje kočnica obično je uzrokovano nejednakim trenjem između desne i lijeve prednje kočnice. Ako se pregledom gore navedenih elemenata ne otkriju nepravilnosti, vrijedi provjeriti i stanje fleksibilnih kočionih crijeva. Kod starih automobila gube propusnost i ometaju slobodan protok kočione tekućine.

Provjerite ležajeve točkova

Razlog nepravilnog kretanja automobila mogu biti i istrošeni ležajevi. Ako su s jedne strane već jako istrošeni ili čak zahrđali, daju mnogo veći otpor, a to tjera automobil da vuče prema strani gdje se nalazi točak s istrošenim ležajem. Ležajevi točka mogu se provjeriti bez skidanja guma.

Samo podignite automobil i okrećite točkove jedan po jedan i pokušajte osluškivati neobične zvukove. Opcija dva, kojom se služe iskusniji, a vrlo je jednostavna, potrebno je uhvatiti podignuti točak s obje ruke i micati ga lijevo-desno kako bi eventualno uočili labavost ili kuckanje. To može pomoći za prvu dijagnostiku.

Šta još provjeriti?

Istrošene komponente upravljačkog sistema i ovjesa mogu uzrokovati nepravilno držanje pravca. Međutim, to je najbolje povjeriti stručnom pregledu iskusnijih servisera.

Oni će adekvatnim alatom, ponekad i običnom polugom ili tek drmanjem određene komponete rukom, provjeriti sve ''sumnjive'' komponente trapa i utvrditi postoji li nepravilnost ili ''luft'' u nekoj od njih. Tako će provjeriti stanje na kuglama, sponama, krajnicama, stabilizatorima, silent blokovima i ostalim sitnim ''držačima'' kako bi se uvjerili da je stanje šasije u granicama fabričkih postavki.

Veći i skuplji kvar je ako se otkrije ''luft'' u letvi volana, ali prije svega je bitno detektovati i na vrijeme otkloniti problem. Sigurnost putnika i drugih učesnika u saobraćaju treba biti na prvom mjestu.