Automobili na cestama Sjeverne Koreje nisu česta pojava, ali pustoš zasjenjuju stariji premium modeli
Sjeverna Koreja i zapadni svijet nisu u prijateljskim odnosima. Međunarodne sankcije zbog razvoja nuklearnog oružja ograničavaju uvoz svih vrsta roba koju ova azijska zemlje može dobiti iz vanjskog svijeta, mada je njihova zatvorenost ka zapadnom svijetu više nego fascinantna. Sjevernokorejci ujedno štite domaću privredu, a uvoz i prodaja zapadnjačkih automobila je zabranjen za "obične" građane, osim za šefa države koji svako nekoliko godina uveze nekoliko luksuznih automobila, poput blindiranih modela Mercedes Maybach S600 Guard iz 2018.
Međutim, ima i nekih iznimki, koje je početkom ove godine kamerom zabilježio i naknadno objavio na YouTubeu bivši Sjevernokorejac. Naime, u pustom glavnom gradu, njegov video prikazuje neke automobile koji ne bi trebali biti tamo, što daje duboko zanimljiv pogled na automobilsku scenu u zemlji koju vodi jedan diktator.
Video je snimljen sa bicikla u vožnji ulicama po glavnom gradu Pjongjangu. Snimanje videa poput TikTok influensera ne bi dobro prošlo u očima vlade ove izolirane države, stoga nemojte očekivati vrhunski kvalitet produkcije. Ipak, snimak pokazuje brojne modele koje prodaju proizvođači automobila koji nisu zvanično prisutni u zemlji.
Mnoga ova uvezena vozila stižu sumnjivim kanalima u Sjevernu Koreju, a najčešće često preko Kine i drugih prijateljskih zemalja. U Sjevernoj Koreji mali broj građana posjeduje automobile, a pješačenje i biciklizam su glavni načini prevoza većine građana. Posjedovanje vozila često je rezervisano za prestižne članove društva.
Na cestama Pjongjang tako se mogu vidjeti stariji tipovi Mercedesa, poput limuzina W123, W124 i W126. Toyota je takođe popularan brend, sa Highlanderom prve generacije koji se pojavljuje na početku videa. Treća generacija Lexusa LX pojavljuje se pred kraj snimka, neposredno prije nego što se u kadru pojavila američka verzija Audija Audi Q7.
Nije potpuno jasno kada je Jaka Parker, autor videa, napravio ovaj snimak. Čini se da je sniman u tajnosti, a vjerovatno je star nekoliko godina. Ipak, snimak pokazuje da i najzatvorenije zemlje na svijetu, poput Sjeverne Koreje, nisu u potpunosti imune na prestižne marke vozila, koje se uvoze sumnjivim kanalima.